Gå til innhold

kjønnssykdom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ere opplyst at chlamydia hos kvinner uitføres med pinne test i skjeden? Kan prøvesvaret gis umiddelbart ?

Anonymkode: 89a8b...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Chlamydia test kan tas med en prøve fra skjeden/livmorhalsen eller undersøkelse i urin. Det tar noen dager før det kommer svar. Jeg kjenner ikke til test hvor man får svar med en gang, men jeg er ikke helt oppdatert. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Hei igjen

Jeg har nå sett at man kan kjøpe hjemmetester for chlamydia på nettet. https://selvsjekk.com/klamydia-hjemmetest/?gclid=CjwKCAjw0oveBRAmEiwAzf6_rGcXJVMKVatXJjBVmBG_ZNgejdTWaxTzqaE_-sKCxD2HOQr-HPFL8xoCo9UQAvD_BwE

Hvordan utfører man en klamydia hjemmetest?

Hele prosedyren bak en hjemmetest for klamydia er svært enkel, og man får resultatene i løpet av 15 minutter. Det første man skal gjøre er å dryppe et par dråper med bufferløsning A ned i prøverøret, og det er viktig at man gjør dette før man legger til prøvemateriale. Det er åpenbare anatomiske forskjeller hos menn og kvinner som tilsier at innsamling av prøvemateriale skjer på ulikt vis, men utover dette er prinsippene bak testen den samme for begge kjønnene.

De siste og avgjørende prøveprosedyrene – menn og kvinner:

Det siste steget blir å tilsette er par dråper med bufferløsning B ned i prøverøret, som deretter lukkes og ristes godt i 20 sekunder før man drypper blandingen ned på testkassetten. Da er det bare å vente i 10 – 15 minutter før man lese av resultatet fra sin hjemmetest for klamydia, som vil anses som positiv dersom man får to streker på kassetten, og negativ dersom den bare viser en strek.

Om det er like bra som test hos lege, vet jeg ikke.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...