Gå til innhold

Du sitter på bussen.


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Så kommer det en influensasyk, eller sterkt forkjølet person og setter seg siden av deg. Er det greit? Jeg synes det vitner om mangel på folkeskikk. Man blir jo selv smittet skal man sitte i en miasme av andres hostepust, eller snørrfiller.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Så kommer det en influensasyk, eller sterkt forkjølet person og setter seg siden av deg. Er det greit? Jeg synes det vitner om mangel på folkeskikk. Man blir jo selv smittet skal man sitte i en miasme av andres hostepust, eller snørrfiller.

Det er uforskammet og mangel på folkeskikk ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Så kommer det en influensasyk, eller sterkt forkjølet person og setter seg siden av deg. Er det greit? Jeg synes det vitner om mangel på folkeskikk. Man blir jo selv smittet skal man sitte i en miasme av andres hostepust, eller snørrfiller.

Vet ikke. Kanskje samfunnet ville stoppe litt opp hvis alle forkjølte skulle holde seg hjemme? 

Men synest forkjølte eller influensasyke skal holde god håndhygiene, hoste/nyse i albuekroken hvis de må, bruke engangslommetørkler EN gang fremfor brukte lommeduker som har ligget og godgjort seg...., ha rene klær, ta i minst mulig annet enn sitt eget, ikke ta seg til munn eller nese o.s.v.

Og så kan jo den ennå friske sidemannen vaske hender ved neste anledning. 

(Går utfra greia ikke var at en syk setter seg ved siden av deg, men at han i hele tatt kommer på bussen, for vi pleier vel helst å sette oss alene når det er plass til det?)

 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Worrysome plenty skrev:

Så kommer det en influensasyk, eller sterkt forkjølet person og setter seg siden av deg. Er det greit? Jeg synes det vitner om mangel på folkeskikk. Man blir jo selv smittet skal man sitte i en miasme av andres hostepust, eller snørrfiller.

Spiller neppe noen rolle om de sitter ved siden av deg, sitter på setet bak eller står i midtgangen.

Anonymkode: ae2fd...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

I Japan går de med maske de som er syke, for å unngå å smitte andre. Det synes jeg er en god ide. Hadde det ikke vært ett eksentrisk skue så kunne jeg godt gått med maske på bussen for å unngå å bli smittet. (ville bare tatt den på i ett scenario som jeg beskrev i TS).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skjebne er det i alt i livet tror jeg. Det er derfor jeg fremdeles spiller litt lotto og eller extra.

Anonymkode: ba131...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er man så forkjølet og influensasyk at man er til fare for seg selv og andre bør man ta plass på legevakten for hjelp mener jeg. Om man ikke har et hjem da.

Anonymkode: ba131...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alle våre feil og mangler tror jeg bare. Husker en gang jeg satt nedsylta i forkjølelse på toget på vei til hybelen min. Kupeen var helt tom og når konduktøren var gått var det kun plutselig en kar som plantet seg på setet ved siden av meg og ville prate med noen. Jeg hostet og snørret men svarte ellers så godt og greit jeg kunne om smått og stort. Særlig fornøyd med innsatsen var han nok ikke før brått reiste han seg opp og sa at: " Så syke mennesker burde ikke få reise med toget" Kunne ikke få sagt meg enigere og glad til at han spankulerte videre til en av datidas ofte tomme togkupeer.

Anonymkode: ba131...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker er mye mere utsatte i livet for ting og tang tror jeg bare. Denne episoden ligger atskillige tiår tilbake. Som godt voksen( 60 ++) ringer jeg selvsagt å sier fra at jeg dessverre ikke kan møte da jeg er blitt dårlig og syk. Alle kan bli syke så det går iregel greit.😊

Anonymkode: ba131...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Så kommer det en influensasyk, eller sterkt forkjølet person og setter seg siden av deg. Er det greit? Jeg synes det vitner om mangel på folkeskikk. Man blir jo selv smittet skal man sitte i en miasme av andres hostepust, eller snørrfiller.

Ja, det tenker jeg faktisk er greit. Er man skikkelig influensasyk holder man seg hjemme. Er man forkjølet går man på jobb og tar selvfølgelig bussen om man har behov for det, men tar hensyn og bruker f.eks. lommetørkle eller vender seg bort om man må hoste eller nyse. Som andre er inne på er det nok like ille om noen sitter bak deg eller står ved siden av deg. Du kan aldri garantere deg mot smitte, og viktigste du gjør for å unngå det er antakelig å holde hendene unna ansiktet og vaske hendene hyppig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...