GÃ¥ til innhold

Wellbutrin (igjen 🙈)


Villanda

Anbefalte innlegg

Noen her som bruker/har brukt det? Når merket dere så smått effekt/bieffekt? Vet det er induviduelt). Venter på resept og kan ikke komme i gang fort nok. Regner med jeg får innvendinger på apoteket siden jeg også har reseot på Efexor.

Hørt noen mot normen har blitt trøtt av den. Vet ikke hvor (u)vanlig det er? Bør jeg ikke starte få dager før jeg skal køre et stykke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wellbutrin har vanligvis raskere innsettende effekt enn serotonerge medisiner. Noen kan jo få effekt timer etter første dose, men som regel tar det lengre tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle du få innvendinger på det? 

Jeg sto på Efexor fra før da jeg startet med Wellbutrin. 

Anonymkode: 42be8...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle du få innvendinger på det? 

Jeg sto på Efexor fra før da jeg startet med Wellbutrin. 

Anonymkode: 42be8...6ca

På grunn av interaksjoner. Slik jeg har forstått det hemmer bupropion det CYP-systemet som metaboliserer venlafaxin, slik at sirkulerende venlafaxin kan øke, med 50 til 70 %. Utropstegn(! 🤣) på www.interaksjoner.no. Ble frarådet av Psykia, men velger å ta sjansen. Har inntrykk av at mange opplever at de er vel ivrige på apotek. Men regner med å få ut medisinen altså, om enn med forklaring om at Efexor reduseres og serumkonsentrasjon måles.

Sjekket serumkonsentrasjon av Efexor etter du begynte på Wellbutrin?

Har du effek/bivirkninger av Wellbutrin? NÃ¥r merka du evt. det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...