Gå til innhold

Hudfolder i skjeden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 20 år gammel. Har aldri hatt sex 

Jeg har to «tagger» i skjedeåpningen som gjør det smertefullt for meg å onanere og bruke tampong. Jeg bruker tampong likevel, men det gjør vondt hver gang jeg skyver den inn og trekker den ut, når den passerer disse hudfoldene. Har ikke noe å si hvor våt jeg er. 

Har lest meg frem til at dette sannsynligvis er sånne rester av skjedekransen. Hudfoldene er kanskje 3-4 mm i diameter og rundt 2 cm lange. Det gjør vondt å dra i dem eller hvis jeg kliper i dem, så det er nok en del nerver i dem og ikke bare hud. 

Jeg er redd for å ha sex, for jeg vet at det vil gjøre vondt. Dette gjør det vanskelig for meg å komme nær andre, i frykt for at vi skal bli intime. 

Er det noe jeg kan gjøre for å løse dette? Kan disse taggene opereres bort, eller må jeg bare leve med det?

Anonymkode: fd260...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jomfruhinnen eller skjedekransen kan ha mange utseender. Iblant kan den ha en streng i midten, det er kanskje det du kjenner? Ved samleie vil den kunne rives over, men det kan være vondt hvis strengen er tykk. Jeg foreslår at du snakker med din fastlege og får en undersøkelse. Er det som jeg mistenker,  kan det settes litt lokalbedøvelse og så klippes strengen over. Hvis legen er usikker, kan du henvises til gynekolog for vurdering og behandling. Dette er ikke noe pinlig og ikke noe du 'skal leve med'.

Vennlig hilsen Mette

PS du kan gjerne gi tilbakemelding om resultatet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...