Gå til innhold

Til dere som sliter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange år siden jeg har skrevet noe her. Jeg var aktiv på dette forumet i mange år, og synes det er flott at en slik møteplass finnes. Jeg vil bare fortelle at det er håp så lenge det er liv. Jeg var i en sump i mange år, kjente ingen glede eller lystfølelse. Jobben ble jeg utbrent av og jeg så bare døden som den eneste løsningen. Har mellom 50 og 100 innleggelser, arr på hele kroppen, vært alkoholmisbruker, brukt 5 timer på å tørre å gå inn på butikken for å handle mat, vært psykotisk osv. Oppskriften som funket for meg var gode hjelpere som så ressursene i meg og stilte krav. Kan anbefale dialektisk atferdsterapi til alle som sliter med selvdestruktiv atferd. Eter 20 års behandling ble jeg som mange andre 80 % friskere på et lite år. Har du ikke et slikt tilbud, så kan du lese om temaet selv. Studere deg selv friskere. En ting om gangen. Holde ut i kriser og kjenne sitt eget reaksjonsmønster er viktige tema her. En kan lære å holde ut i kulden, i stedetfor å pisse i buksa for et øyeblikk med varme. Tro at folk flest vil deg godt. Folk i hjelpeapparatet er ikke allvitende guder og de mest kyniske menneskene kan en faktisk finne her. Men du kan Velge de du vil ha på laget ditt selv og kast ut de som ikke gjør deg noe godt. Når tiden er moden, så kom deg ut av hjelpeapparatet. Det kan føles skummelt, men fokuset på alt som ikke går bra vil bli mindre. Å ja. Holder du ut i to-tre år uten alkohol, så forsvinner suget. Nå er jeg bare glad for at jeg slipper å drikke, og føle meg fyllesyk. Det er heller ingen nedtur å prøve antidepressiva noen år. Jeg fikk nytt liv da jeg begynte med to typer antidepressiva. Gleden over å leve kom tilbake etter mange år i sumpen. Jeg eksisterte ikke bare lengre. Til du som sliter. Ikke gi opp drømmene dine!!!! 

Anonymkode: 9be08...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...