Gå til innhold

Rapid cycling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine svingninger er veldig hyppige og varierer mye i løpet av bare et døgn og det er slitsomt. Plutselig kommer den dype depresjonen kastende på meg for så og si forsvinne helt igjen i løpet av noen timer. På kvelden blir jeg som regel veldig rastløs og effektiv og jeg gjør alt det jeg skulle ha gjort på dagtid, men så kommer depresjonen igjen. Jeg er bp, men er det vanlig at svingningene kommer såpass ofte eller er dette rapid cycling?

Anonymkode: dc2f7...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er RC, er det i hvert fall utypisk. RC brukes om 4 eller flere affektive episoder i løpet av 12 mnd. Ultra RC om mer enn 12.

Er du utredet av en spesialist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, kupton skrev:

Om det er RC, er det i hvert fall utypisk. RC brukes om 4 eller flere affektive episoder i løpet av 12 mnd. Ultra RC om mer enn 12.

Er du utredet av en spesialist?

Jeg er utredet av spesialist. Kan det være at jeg har en tilleggsdiagnose? Hva minner det i såfall om?

Anonymkode: dc2f7...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rapid cycling eller blandet episode.

Anonymkode: 22377...3cf

Det er visstnok ikke rapid cycling som jeg trodde. Hva kjennetegner blandet episode? Kan jeg ha det over lang tid?

Anonymkode: dc2f7...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er visstnok ikke rapid cycling som jeg trodde. Hva kjennetegner blandet episode? Kan jeg ha det over lang tid?

Anonymkode: dc2f7...bda

Blandet episode er når en har symptomer på mani og depresjon samtidig. Hvis dette er en vanlig tilstand for deg er det nok ikke blandet episode. Det varierer hvor lenge en blandet episode varer, men en slik episode varer nok ikke i årevis akkurat.

Ved blant annet eupf og ADHD kan man ha hyppige humørsvingninger. 

Anonymkode: 22377...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blandet episode er når en har symptomer på mani og depresjon samtidig. Hvis dette er en vanlig tilstand for deg er det nok ikke blandet episode. Det varierer hvor lenge en blandet episode varer, men en slik episode varer nok ikke i årevis akkurat.

Ved blant annet eupf og ADHD kan man ha hyppige humørsvingninger. 

Anonymkode: 22377...3cf

Blanding av disse to tilstandene er tilstede hos meg i perioder og har vært det lenge, men mulig det kommer av noe annet som du nevner.

Anonymkode: dc2f7...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kupton skrev:

Om det er RC, er det i hvert fall utypisk. RC brukes om 4 eller flere affektive episoder i løpet av 12 mnd. Ultra RC om mer enn 12.

Er du utredet av en spesialist?

Ultra RC er affektive episoder flere enn 12 ganger i året? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...