Gå til innhold

De som ikke ser innvandring som en berikelse, er redde, dumme, gjerrige og muligens onde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jonatan Haidt, amerikansk professor og sosialpsykolog, anbefaler å tenke nøye igjennom hva slags innvandringspolitikk vi vil ha: Hvor mange som kommer, hvem som kommer, og hvordan de integreres. Den farligste mixen er 1) svært høy immigrasjon, 2) fra land med et et helt annet verdisyn, og 3) multikulturalisme framfor assimilering i vertskulturen. Dette vil nesten garantere en autoritær motreaksjon.

Haidt forsker på de dype følelsene og moralforestillingene bak politiske ståsteder. Han mener det er eliten og ikke folket som har endret sine verdier. En urban og velutdannet sentrum-venstre-elite vedtok på et tidspunkt at nasjonalisme er skadelig, og lokale bånd noe provinsielt. At bare enfoldige er mot mangfold. At de som ikke ser innvandring som en berikelse, er redde, dumme, gjerrige og muligens onde.

Anonymkode: 056d7...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Jeg kjenner meg igjen i att man sees på som ond og dum. 

Men jeg ser jo på de som er for stor innvandring som ureflekterte, og politisk korrekte. Det å være politisk korrekt ser jeg på som å ikke ha bondevett. Bondevett er motsatsen til innlært akademisk svada. Som de politisk korrekte er fulle av.

 

Typisk ser man i diskusjoner PK folk som hakker på skrivefeil hos de dumme enfoldige "rasistene". De onde som ikke vet sitt eget beste, som i følge PK folk er det liberale samfunn. Som er liberale mot alt unntatt de umodne dumme toskene som ikke vet samfunnets og sitt eget beste.... 

 

Elitisme er ett passende ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette beskriver ytterkantene av befolkningen. Den andre ytterkanten er der alle som ikke protesterer kraftig mot innvandring, er naive, dumme, og/eller ønsker nasjonens undergang. 

Et sted mellom disse ytterkantene befinner de aller, aller fleste av oss seg. Vi som både synes det er vanskelig at det kommer så mange, og vanskelig å avvise mennesker i nød. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke gir til TV innsamlingen er naut er det jo enkelte som hevder. Det er ordmagi. Men det er ting som ikke er så lett. Man kan kanskje tilby dem noe klær som ikke passer lenger i stedet for penger. Men det er vel en krenkelse eller overmåte frekt.

Anonymkode: 5e5bc...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alle har kanskje ikke så mye til overs av penger mener jeg. Men dette er man vel klar over via bankopplysninger eller nav så man klarer sikkert å ta høyde for sånne ting og henvende seg til folk som virkelig har penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke alt " som vart som det sku" fra politikerhånd heller.

Men jeg vet vi har alle vårt.

Anonymkode: 5e5bc...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

De som ønsker Ett varmere samfunn.  vs Rasister og fremmedfiendtlige idioter. 

 

De gode mot de onde.

 

For det blir jo ett varmere samfunn når vi får inn mer kriminalitet, og mer islam. Herre Satan som folk er naive....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Kalevaala skrev:

Dette beskriver ytterkantene av befolkningen. Den andre ytterkanten er der alle som ikke protesterer kraftig mot innvandring, er naive, dumme, og/eller ønsker nasjonens undergang. 

Et sted mellom disse ytterkantene befinner de aller, aller fleste av oss seg. Vi som både synes det er vanskelig at det kommer så mange, og vanskelig å avvise mennesker i nød. 

 

Nå viser det seg at flertallet som kommer ikke er i nød, men er økonomiske migranter. Og over 70% av de som kommer over Middelhavet fra Afrika er unge menn under 30 år. Det er neppe disse som har mest behov for hjelp.

Anonymkode: 056d7...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men det høres veldig scientologisk ut. Det er ikke alt som er så enkle ting. Å si hvor mye innvandring Norge tåler eller hvor mye klimaendring jorda tåler eller hvor mye smerte et menneske tåler som nazistene spekulerer på. Det er ikke alt som er så enkle ting.

Anonymkode: 5e5bc...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor flykter de når de ikke er i nød. Kan det være avskalling av  individer samfunnet deres ikke trenger skjer der på samme måte som skjer i Norge. Rart de har pass.

Anonymkode: 5e5bc...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen styrer over alt i verden tror jeg. Man kan ikke " skjære alle over en kam". Enkelte " bråkebøtter" finnes i alle etnisiteter tror jeg.

Anonymkode: 5e5bc...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Alle har sine fulle rettigheter. Vi har alle våre saker og ting. Ikke bare innvandrere og politikere som har lov å mene noe. En annen sak at ting er nå så opprørende mye å høre om at man bare blir syk sykere sykest av å høre om alt. Enkelte må jo bare ha et helt vanvittig forhold til penger og så mye.

Anonymkode: 5e5bc...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvert imot. Enkelte av innvandrerne og deres promotørerer i samfunnet vet å ta seg til rette i andres liv med sine verdier. Ofte er det hele tildekt fra myndighetenes side og her skjer mye vi vanlige aldri får vite tror jeg. I så mye. Rettsvesenet er særlig involvert virker det som.

Anonymkode: 5e5bc...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte burde bare være gitt det glatte lag ved neste valg som bare ødelegger det norske samfunn. Kommunipolitiketene ( særlig AP ) har her kjørt hele kommuneøkonomien i grøfta. Lavest scor i alt. Det være seg fotball, sykehus, barnehage ,kunnskapstester i skolen , gaver til TV innsamling, omsorg for handikappede og svakere grupper som Rom folket og reisende,  mobbing, økende kriminalitet som ingen finner ut av  fastlegeordningen,ja det meste. Slik har det alltid vært så lenge iallefall jeg har levet. Økonomien er så kjørt i grøfta og borgerne så overkjørt at kommunen aldr kommer på fote igjen Narkotikamiljøet tar helt v og ødelegger de små spirer som er.Alle ressurser er helt utarmet.

Det burde skje et generasjon skifte i politisk tankegang og politikere.  Det eneste håpe er at folk bruker kummuleruningsmuligheter ved neste valg o  det ikke er blitt forbudt da. Og at alle velgere gis anledning til å møte. Eneste håp. At de gis det glatte lag ved valg som kommer.

 

Anonymkode: 5e5bc...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunen ble særskilt nevnt i værmeldingen i dag. For fint vær i dag.  Tilogmed metrologene forstår at kommunen trenger mer omsorg tror jeg. 

Anonymkode: 5e5bc...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte burde bare være gitt det glatte lag ved neste valg som bare ødelegger det norske samfunn. Kommunipolitiketene ( særlig AP ) har her kjørt hele kommuneøkonomien i grøfta. Lavest scor i alt. Det være seg fotball, sykehus, barnehage ,kunnskapstester i skolen , gaver til TV innsamling, omsorg for handikappede og svakere grupper som Rom folket og reisende,  mobbing, økende kriminalitet som ingen finner ut av  fastlegeordningen,ja det meste. Slik har det alltid vært så lenge iallefall jeg har levet. Økonomien er så kjørt i grøfta og borgerne så overkjørt at kommunen aldr kommer på fote igjen Narkotikamiljøet tar helt v og ødelegger de små spirer som er.Alle ressurser er helt utarmet.

Det burde skje et generasjon skifte i politisk tankegang og politikere.  Det eneste håpe er at folk bruker kummuleruningsmuligheter ved neste valg o  det ikke er blitt forbudt da. Og at alle velgere gis anledning til å møte. Eneste håp. At de gis det glatte lag ved valg som kommer.

 

Anonymkode: 5e5bc...53d

Lurer virkelig hvor du bor.

Anonymkode: 056d7...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...