Gå til innhold

Bipolar med psykose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forekommer det bare hos type 1, eller kan det også forekomme hos type2?

Jeg har bp2, men opplever psykotiske symptomer i både depressive og hypomane episoder. Så kanskje diagnosen da må endres til type 1? Eller?

De psykotiske symptomene er blitt gjenkjent som nettopp det, av behandler. Det er ikke noe jeg innbiller meg. 

I depressive faser kan jeg f.eks få paranoide forestillinger, og i oppstemte faser kan jeg få.eks. få for meg at jeg er spesielt utvalgt til en stor oppgave. Men det tipper ikke helt over i psykose. Bare nær. Så: Har jeg type 2, eller type 1?

Anonymkode: cc6bd...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

57 minutter siden, kupton skrev:

Jeg mener det er BP1.

Tror du det har noe for seg å be om ny utredning for å få ny diagnose? Eller har det ikke så mye å si om det er type 1 eller 2? 

Behandlingen er kanskje noenlunde den samme? 

 

Anonymkode: cc6bd...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...