Gå til innhold

Kan man kalle dette et traume ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi ble vekket midt på natten av uniformert politi. De trengte seg inn i huset mitt da jeg åpnet døren og spurte etter min tenåringssønn. Jeg sa hvor han var og de gikk rett inn på rommet, vekket han og dro han med seg. Han ble satt i arrest anklaget for voldtekt. Det var heldigvis falsk anklage og saken ble raskt avsluttet. I ettertid har min sønn forandret seg. Han er engstelige og depressiv. Det er jo ikke så uvanlig at politiet arrestere folk så man kan vel ikke kalle det et traume ?. Det preger han ganske mye selv om det skjedde for ett år siden. 

Anonymkode: 8ea71...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, kupton skrev:

Min vurdering: Ja.

Det er en brå situasjon der trusselen er årevis i fengsel og livslang sosial utstøting.

Skal man bare se det an og la «tiden lege alle sår» eller bør han snakke med en psykolog?. Han er en typisk tenåringsgutt som ikke er så glad i å snakke om følelser. Er på vakt og stoler ikke på folk etter hendelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han må være en viktig drøftingspartner i dette spørsmålet. Sammen med fastlegen bør en også finne ut hvor mye han lider under dette, og hvor mye det har å si for hans funksjon i utdanning og sosialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi ble vekket midt på natten av uniformert politi. De trengte seg inn i huset mitt da jeg åpnet døren og spurte etter min tenåringssønn. Jeg sa hvor han var og de gikk rett inn på rommet, vekket han og dro han med seg. Han ble satt i arrest anklaget for voldtekt. Det var heldigvis falsk anklage og saken ble raskt avsluttet. I ettertid har min sønn forandret seg. Han er engstelige og depressiv. Det er jo ikke så uvanlig at politiet arrestere folk så man kan vel ikke kalle det et traume ?. Det preger han ganske mye selv om det skjedde for ett år siden. 

Min vurdering er : Ja, dette kan gi problemer for psyken hans i etterkant. Han trenger å få god støtte, og mulig hjelp av fagfolk etter noe slikt. 

Jeg var selv igjennom noe lignende tøfft, men ikke fullt så alvorlig. Men alvorlig nok. Sårene er der ennå. Men jeg forsøker å ignorere dem. Det funker, men innerst i sjelen så sitter det et lite sår pga noen hendelser.

Anonymkode: 67b1f...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...