Gå til innhold

Hvor mye er ok å gi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Søsteren min fyller 50 år. Hvor mye penger eller verdi av gave er det og og "anstendig" å gi? Vi er ikke så nære og bor ikke i samme landsdel. Ingen av oss er heller særlig velstående. Men ønsker å gi henne noe fint eller av litt verdi da. Eneste søsteren jeg har.

Anonymkode: 02ab8...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søsteren min fyller 50 år. Hvor mye penger eller verdi av gave er det og og "anstendig" å gi? Vi er ikke så nære og bor ikke i samme landsdel. Ingen av oss er heller særlig velstående. Men ønsker å gi henne noe fint eller av litt verdi da. Eneste søsteren jeg har.

Anonymkode: 02ab8...29a

Jeg tror jeg fikk ca. 500,- fra hver søster i 50-årsgave, fikk penger fra en og penger + gave i spleis fra de andre to. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår familie hadde 500 kr kontant eller som gavekort vært helt fint. Har hun en ønskeliste, kan du jo være heldig og finne noe på salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty

Det kommer an på hvem som gir. Er du en person med beskjeden inntekt så gir du etter det. Har du nok av penger, så kanskje en 1000 lapp?

 

Det meste jeg har gitt mine søsken er en apple tv til 700,- en gang. Ellers gir jeg for mindre beløp. Jeg er trygdet.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri funnet på å gi penger til søsken eller nære venninner, med mindre de eksplisitt hadde uttrykt at de ønsket seg det. Ville heller gitt en gave eller en opplevelse. Selv synes jeg en personlig valgt bok med hilsen til kr. 300 er finere gave enn kr. 1000 i kontanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg ville aldri funnet på å gi penger til søsken eller nære venninner, med mindre de eksplisitt hadde uttrykt at de ønsket seg det. Ville heller gitt en gave eller en opplevelse. Selv synes jeg en personlig valgt bok med hilsen til kr. 300 er finere gave enn kr. 1000 i kontanter.

Ikke? Jeg fikk en del penger og syntes det var topp - jeg hadde nemlig tenkt å kjøpe meg ny symaskin, men hadde ikke fortalt det til noen. :) Av kjæresten og noen andre fikk jeg koselig og flotte ting som jeg også satte enormt stor pris på. En blanding er fint, synes jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Ikke? Jeg fikk en del penger og syntes det var topp - jeg hadde nemlig tenkt å kjøpe meg ny symaskin, men hadde ikke fortalt det til noen. :) Av kjæresten og noen andre fikk jeg koselig og flotte ting som jeg også satte enormt stor pris på. En blanding er fint, synes jeg. :) 

Ok, da har vi bare forskjellig syn på dette - jeg synes penger er kjedelig gave. Men som også beskrevet over - om man ønsker seg det og kanskje sparer til noe er det jo en litt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg synes det er litt rart å gi penger til en 50 åring, med mindre det er øremerket til et bestemt formål. Det er bedre med et gavekort, for da tvinges man til å bruke pengene til noe litt ufornuftig.

Personlig er jeg veldig glad i å få bøker som noen som kjenner mener at jeg bør lese. Eventuelt billetter til noe noen mener jeg bør få med meg. Da spiller ikke prisen noen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt veldig glad for gavekort på kulturhuset, gavekort på en restaurant, en spesiell bok, eller et smykke - fra en som stod meg nær - til min 50-års dag :-) Ikke penger, med mindre det var noe helt spesielt jeg sparte til, men jeg synes ikke om å gi penger til voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...