AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Har du noen gang tatt kontakt med legevakten ang. psykiske problemer? Hvordan ble du møtt? Anonymkode: 3214e...9ba 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest franklyscarlet Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Ja, tre ganger. En gang suicidal, en gang manisk og en gang psykotisk. Jeg ble møtt med respekt og god behandling hver gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Lang ventetid, ble innlagt som regel, en gang sendt hjem med zyprexa (ønsket dette) . Var der for mani/psykose eller depresjon og nærpsykose Anonymkode: ccddc...c21 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Jeg tror hvis man er (ekte) suicidal, psykotisk eller manisk, så blir man tatt imot på legevakt på en ryddig og god måte. Da er det som regel riktig å dra dit. Hvis man drar på legevakten med angst, mindre livskriser, behov for noen å snakke med, etc. så blir man som regel ikke prioritert. Det er heller ikke for slike tilstander man skal dra dit. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 1 time siden, issomethingwrong skrev: Jeg tror hvis man er (ekte) suicidal, psykotisk eller manisk, så blir man tatt imot på legevakt på en ryddig og god måte. Da er det som regel riktig å dra dit. Hvis man drar på legevakten med angst, mindre livskriser, behov for noen å snakke med, etc. så blir man som regel ikke prioritert. Det er heller ikke for slike tilstander man skal dra dit. Ok. Jeg vurderer om jeg skal kontakte legevakten, men jeg er verken akutt suicidal, psykotisk eller manisk, men jeg har vært det tidligere. Jeg ønsker egentlig ikke innleggelse, men jeg lurer på om det kunne være det beste for meg likevel. Er det kanskje best å vente til fastlegen åpner i morgen? Anonymkode: 3214e...9ba 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Du bør gå til fastlegen i morgen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 5 minutter siden, kupton skrev: Du bør gå til fastlegen i morgen. Ok. Da skal jeg prøve å holde ut til i morgen. Anonymkode: 3214e...9ba 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Fastlegen er ofte det beste, siden hn jo er den som kjenner ens sykehistorie best. Jeg har kontaktet legevakta frivillig en gang, ble tatt dønn seriøst. Blitt fraktet dit mot min vilje et par ganger, og følte meg da mindre profesjonelt behandlet - akkurat som om de ikke ville høre på min versjon i det hele tatt. Ble innlagt begge de to gangene, men det var opprivende ikke å føle seg trodd. Skal sies at da jeg kontaktet dem frivillig var det gått lengre enn en livskrise og behov for en skulder å gråte på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Jeg har vært der 2 ganger og ble møtt av en pottesur lege som bare virket sur fordi jeg tydeligvis tok opp tiden dems. Jeg drar aldri til legevakt igjen jeg unner ingen å bli behandlet så dårlig som jeg ble og det satte en virkelig knekk på den allerede lave selvtilliten min. Anonymkode: 0b963...6b5 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok. Jeg vurderer om jeg skal kontakte legevakten, men jeg er verken akutt suicidal, psykotisk eller manisk, men jeg har vært det tidligere. Jeg ønsker egentlig ikke innleggelse, men jeg lurer på om det kunne være det beste for meg likevel. Er det kanskje best å vente til fastlegen åpner i morgen? Anonymkode: 3214e...9ba Hei, Jeg skal selvfølgelig ikke legge føringer for hvem som skal dra på legevakten, men jeg deler i alle fall litt av mine egne erfaringer fra tiden jeg var hyppig «kunde» hos legevakten for mange år siden (helseangst). Min erfaring var at med mindre tilstanden er akutt og alvorlig er det lite hjelp å få, og veldig kjipt å vente lenge for så å få høre at man ikke burde kommet dit. For noen kan det sikkert gjøre ting verre. På en del forum synes jeg folk er lovlig kjappe med å anbefale folk å dra på legevakten (f.eks med sår hals eller lett hjertebank). Endret 15. oktober 2018 av issomethingwrong 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Jeg ble møtt med respekt og har fått oppfølging etterpå, men jeg har fortsatt flyktige suicidaltanker så det er ikke godt å si hvordan jeg skal bli lvitt de. Anonymkode: 8cff0...a1e 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.