Gå til innhold

Oppdatering på Elisabeth Warren (USA politikk)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TL.DR: En av de mer sannsynlige kandidatene til å kjempe om presidentskapet i USA i 2020 har nylig gått ut og bekreftet sin bakgrunn som indianer, hvor mye hennes genetiske bakgrunn er "indianersk" er usikkert grunnet usikkerhet i målingen men analysen tilsier i beste fall at hun er omtrent like mye "indianer" som en tilfeldig valgt afro-amerikaner er.

 

Elisabeth Warren er en av toppkandidatene til å bli Demokratenes presidentkandidat til presidentvalget i USA i 2020, hun er mer spisbar for demokratenes ledelse (men litt mindre spisbar for folket)  enn Bernie Sanders var forrige valg og det er derfor mindre sannsynlig at de rigger valget mot henne slik de gjorde med Bernie forrige valg, til  fordel for Clinton (som førte til at Donald Trump vant..). Bernie vil trolig la vær å stille denne gangen dersom Warren stiller og heller støtte hennes kandidatur, og Warrens oppførsel indikerer at det nå er noe hun vurderer sterkt.

Som noen kanskje husker var det mye ståhei også i norske medier (som nevner alt Donald Trump kommer med av "artige" utspill)
angående Trump som kom kalte henne "pochahontas" og hevdet hun løy om sin bakgrunn som "indianer" for å øke sjangsen for å få en lukrativ stilling på Harvard. For å motbevise dette har hun nå laget en webside, og lenket til en analyse av sitt DNA, denne websiden finner du her:

https://elizabethwarren.com/fact-squad/heritage/

Hun viser en video med familie som bekrefter historien hennes. Og de som ansatte henne på Harvard hevder at hennes etniske bakgrunn ikke var grunnen til at hun ble ansatt.

For ordens skyld, vil jeg legge til at Harvard dokumentert og udiskutabelt har drevet med kraftig diskriminering av asiatisk-amerikanere i inntak til studier, og drevet med kraftig positiv diskriminering av afrikansk amerikanere. Men de benekter at de bedriver, eller har bedrevet med dette. Så troverdigheten til Harvard ledelsen angående "rase-politikk" får du selv vurdere troverdigheten til.

Så til det som skal avgjøre saken en gang for alle, hun fikk en DNA analyse utført

https://mk0elizabethwarh5ore.kinstacdn.com/wp-content/uploads/2018/10/Bustamante_Report_2018.pdf

Analysen indikerer at genetisk sett tyder det på en andel av indinaer gener tilsvarende 1 indianer forfeder mellom 6 or 10 generasjoner siden

Det tilsvarer altså at hun er mellom 1/64 og 1/1024 dels indianer. (1.54% - 0.098%). Til sammenlikning er en tilfeldig valgt amerikaner som definerer seg som med europeisk opphav i gjennomsnitt 1/550 dels indianer (0.18%). Mens en gjennomsnittlig amerikaner som definerer seg selv med afrikansk opphav er 1/124 dels indianer (0.8%)

https://www.cell.com/ajhg/pdfExtended/S0002-9297(14)00476-5

Med så stort sprik i resultatet fra analysen hun fikk utført, kan vi bare konkludere med at genetisk sett, er hun i beste fall ørlite mer indianer, enn en tilfeldig valgt afro-amerikaner er, i verste fall har hun mindre indianer gener enn de aller fleste som definerer seg som hvite europeere har..

Da håper jeg ting kom klart frem, og at jeg ikke vil lese misvisende overskrifter i Norske aviser om dette, men så heldig er jeg nok ikke :ph34r:

Anonymkode: f4f72...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette rammes av internasjonale menneskerettigheter hvor etnisk bakgrunn er helt underordnet behandling i sånne saker og skal ikke telle i disfavør . Dette er diskriminering av avtaler som Amerika fremdeles er tilsluttet så langt jeg vet. En del burde her bare falle ut av maktapparatet ved neste valg etter min mening. Velgerne vil nok se det. Valg er ikke religiøse rariteter i dag.

Anonymkode: f339d...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

TL.DR: En av de mer sannsynlige kandidatene til å kjempe om presidentskapet i USA i 2020 har nylig gått ut og bekreftet sin bakgrunn som indianer, hvor mye hennes genetiske bakgrunn er "indianersk" er usikkert grunnet usikkerhet i målingen men analysen tilsier i beste fall at hun er omtrent like mye "indianer" som en tilfeldig valgt afro-amerikaner er.

 

Hun ser nå ganske helhvit ut. 

Anonymkode: 064d1...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg har fulgt litt med på den diskusjonen, ja. Hun definerte seg selv som en minoritetsperson i studoetiden pga at "alle på morssiden snakket om indianske røtter".

Kanskje det var en liten kjerne av sannhet i familiemyten, men 1/64 indianer er ikke mye til minioritetsbakgrunn. Hun burde bare innrømme at hun var mindre indiansk enn hun trodde,. Hun burde brukt anledningen til å være litt større enn Trump, og parkere diskusjonen. Hun kommer ikke til å "vinne" dette her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...