Gå til innhold

Er dette vanlig ved antidepressiva?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De årene jeg gikk på AD klarte jeg ikke å gå opp bakken utenfor huset vårt uten å hive etter pusten. Jeg ble ør og svimmel og beina føltes som tømmerstokker. Jeg sluttet med AD for noen uker siden. I dag kunne jeg løpe opp bakken og pustet helt fint. Følte meg lett i kroppen. Dette gjør at jeg kvier meg til å starte med AD igjen. 

Anonymkode: e2ff5...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, kupton skrev:

Det er i hvert fall ingen gruppeeffekt for alle AD. Hvilket AD brukte du?

Brintellix. 

Anonymkode: e2ff5...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste tanken jeg får er hyponatremi som kanskje kan gi denne bivirkningen.

Sender innlegget anonymt til Lundbeck (produsenten) for å høre dere syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få uttrykke en seriøs respekt for deg som faktisk gjør slikt. Produsentene trenger jo å høre om slikt, og det er ikke alle som strekker seg så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brintellix. 

Anonymkode: e2ff5...ec5

Bruker du noen andre medisiner fast? Spesielt interessert i vanndrivende, men nevn alle om du bruker noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, kupton skrev:

Bruker du noen andre medisiner fast? Spesielt interessert i vanndrivende, men nevn alle om du bruker noen.

Jeg bruker ingen andre medisiner fast. Har litt forhøyet BT og er litt overvektig. Er over 50 år. Har tenkt at ubehaget var pga alder, overgangsalder, litt dårlig form og psyken. Ble derfor overrasket over hvor mye bedre kroppen ble etter å ha sluttet med medisinen. Gikk desverre ikke til lege å sjekket blodprøver og slikt da jeg gikk på AD. Men hadde en full legesjekk nylig og venter på blodprøvesvar. 

Anonymkode: e2ff5...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, kupton skrev:

Ok. Melder tilbake når jeg får svar fra produsenten. 

Takk for at du tar deg tid til dette. 

Anonymkode: e2ff5...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, kupton skrev:

Eneste tanken jeg får er hyponatremi som kanskje kan gi denne bivirkningen.

Sender innlegget anonymt til Lundbeck (produsenten) for å høre dere syn.

Min tanke er at Brintellix faktisk også påvirker betareseptorer (betablokker-effekt). Den er ikke den mest potente betablokkeren, men har høyere affinitet enn både metoprolol og atenolol, selv om dosene selvsagt er lave

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Min tanke er at Brintellix faktisk også påvirker betareseptorer (betablokker-effekt). Den er ikke den mest potente betablokkeren, men har høyere affinitet enn både metoprolol og atenolol, selv om dosene selvsagt er lave

Ja, en god tanke. Men den (bi)virkning som beskrives overgår det de aller fleste på betablokker beskriver. Hadde vært spennende å vite makspuls på toppen av bakken med og uten Brintellix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar fra Lundbeck:

"Det er vel  vanskelig å si hva dette skyldes da symptomene er ganske generelle med pustevansker, svimmelhet og tunge ben.

Hyponatremi er en mulighet, og man kanskje også tenke på bradykardi ? Forlenget QT og eventuelt en genetisk disposisjon for dette?"

 

Som en ser, ingen sikker forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, kupton skrev:

Svar fra Lundbeck:

"Det er vel  vanskelig å si hva dette skyldes da symptomene er ganske generelle med pustevansker, svimmelhet og tunge ben.

Hyponatremi er en mulighet, og man kanskje også tenke på bradykardi ? Forlenget QT og eventuelt en genetisk disposisjon for dette?"

 

Som en ser, ingen sikker forklaring.

Takk for hjelpen Kupton. Jeg har uansett lært at jeg må gå til lege hvis jeg har slike symptomer. Må bestemme meg på forhånd fordi jeg egentlig er likegyldig til helsen min og døden når jeg er deprimert. 

Anonymkode: e2ff5...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...