Gå til innhold

Parterapi? Erfaringer ?


Latpia

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med parterapi? 

Vi har problemer med f.eks komunikasjon og sjalusi. 

Det jeg ønsker med parterapi er at vi skal få litt veiledning i kommunikasjon og problemløsning.

Jeg ønsker at dette forholdet skal fungere for vi har det bra når det er bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Latpia skrev:

Er det noen her som har erfaring med parterapi? 

Vi har problemer med f.eks komunikasjon og sjalusi. 

Det jeg ønsker med parterapi er at vi skal få litt veiledning i kommunikasjon og problemløsning.

Jeg ønsker at dette forholdet skal fungere for vi har det bra når det er bra. 

Ja, jeg (vi) har god erfaring med parterapi. Det er fint å ha en tredjepart til stede når man snakker sammen, da veier man sine ord, lytter, bevarer besinnelsen og viker ikke unna. Men må ikke forvente at terapeuten skal finne løsninger; det gjør man selv på veien. Terapeuten kan hjelpe en til å holde fokus og stille de rette spørsmålene, både ved egen og den andres atferd.

En forutsetning for at parterapi skal lykkes er at begge er innstilt på å få det beste ut av terapien.

Anonymkode: db063...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg (vi) har god erfaring med parterapi. Det er fint å ha en tredjepart til stede når man snakker sammen, da veier man sine ord, lytter, bevarer besinnelsen og viker ikke unna. Men må ikke forvente at terapeuten skal finne løsninger; det gjør man selv på veien. Terapeuten kan hjelpe en til å holde fokus og stille de rette spørsmålene, både ved egen og den andres atferd.

En forutsetning for at parterapi skal lykkes er at begge er innstilt på å få det beste ut av terapien.

Anonymkode: db063...fe9

Heldivis er det ingen av oss som er sint,så langt i allefall. Men det går mere på å virkelig forstå hva den andre egentlig mener, og ikke henge seg opp i detaljer, men se helheten i samtale.  Vi er begge enige om å dra. Typisk når æ ringte i dag, så var det stengt i to dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...