Gå til innhold

Seroquel- noen?


aa-k-j

Anbefalte innlegg

Hei. Kan seroquel miste virkning når en har brukt den ei stund? Noen som har erfart det? Bruker 50 mg for søvn, men har i det siste opplevd å sove bare 4-5 timer og det gjør meg fortere sliten en ved normal søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seroquel har ulike virkninger, søvn, antidepressivt, antipsykotisk. Som alle andre midler som påvirker søvn via histaminsystemet, avtar effekten etter noen uker/måneder. En liten uke uten, så er virkningen på plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, kupton skrev:

Seroquel har ulike virkninger, søvn, antidepressivt, antipsykotisk. Som alle andre midler som påvirker søvn via histaminsystemet, avtar effekten etter noen uker/måneder. En liten uke uten, så er virkningen på plass igjen.

Hadde mine mistanker, men greit æ høre med andre. Har brukt de i nesten 2 år så må vel ta en liten pause fra de. Skulle bare ønske det var noe jeg kunne bruke under pausen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FjellOgDalar skrev:

Det var et nyttig tips. Har selv slitt med at det ikke biter ganske lenge nå. Blir noen våkenetter. 

Samme her. Søvnproblemene kommer tilbake mer og mer, og det fører i seg selv til andre problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det stemme at Seroquel også mister litt virkning når hypomani er i gjære? Det mener jeg å ha erfart. Det kan faktisk være et av de første tegnene, at Seroquel ikke funker som den skal. Men da er vel løsningen å øke doseringen for å slå det ned?

Anonymkode: 70dfe...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At den ikke funker som den skal på søvn.

Hvor har det blitt av redigeringsknappen? 

Anonymkode: 70dfe...685

Du kan ikke redigere som anonym, kun med nick. 

Anonymkode: bf6a9...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...