Gå til innhold

Lisdeksamfetamin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nylig begynt på lisdeksamfetamin for å finne ut om det fungerer bedre enn ritalin. Lisdeksamfetamin omdannes jo til deksamfetamin i kroppen, som er virkestoffet. Jeg la merke til at den kjemiske formelen til deksamfetamin er lik den kjemiske formelen til amfetamin, hvis man skal tro wikipedia. Så jeg lurer på hva som egentlig er forskjellen på deksamfetamin og amfetamin? Jeg har tenkt at de kanskje er speilbildeisomerer? 

Jeg har for øvrig også hørt at amfetamin øker forbrenningen, gjelder dette også for deksamfetamin? 

Jeg lurer også på om det kan gi nevneverdige negative konsekvenser å bruke dette medikamentet? Amfetamin er jo ikke akkurat bra for kroppen, selv om amfetaminen man får på gata sannsynligvis er mindre ren enn de amfetamin-lignende stoffene man får på apoteket. 

Anonymkode: ff7f7...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lisdeksamfetamin er deksamfetamin bundet til en aminosyre. Denne bindingen brytes langsomt slik at tabletten fungerer som en depottablett og du får jevnere serumkonsentrasjon og mindre bivirkninger som høyt blodtrykk.

Det er fortsatt deksamfetamin som er virkestoffet.

Deksamfetamin utgjør ca 50% av racemisk amfetamin. De andre 50% er levoamfetamin uten nevneverdig virkning. Deksamfetamin er derfor dobbelt så potent

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2018 den 12.40, issomethingwrong skrev:

Lisdeksamfetamin er deksamfetamin bundet til en aminosyre. Denne bindingen brytes langsomt slik at tabletten fungerer som en depottablett og du får jevnere serumkonsentrasjon og mindre bivirkninger som høyt blodtrykk.

Det er fortsatt deksamfetamin som er virkestoffet.

Deksamfetamin utgjør ca 50% av racemisk amfetamin. De andre 50% er levoamfetamin uten nevneverdig virkning. Deksamfetamin er derfor dobbelt så potent

Jeg mistenker at du er lege, ISW. Selv om du påstår at du ikke er det... 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, anbr42 skrev:

Jeg mistenker at du er lege, ISW. Selv om du påstår at du ikke er det... 😉

Haha. Dr. ISW, det hadde vært noe 😅

Takk for komplimentet uansett. Bra du ikke mistenkte meg for å være narkoman basert på mine amfetaminkunnskaper! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, issomethingwrong said:

Haha. Dr. ISW, det hadde vært noe 😅

Takk for komplimentet uansett. Bra du ikke mistenkte meg for å være narkoman basert på mine amfetaminkunnskaper! 

Det ene utelukker jo ikke det andre. 😉  Men tror nok ikke du blir mistenkt for å være narkoman nei. 😁

Anonymkode: e5856...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...