Gå til innhold

Festeblødning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Forrige fredag (den 12.oktober) var jeg hos gynekologen min og fikk vite at jeg nylig hadde hatt eggløsning (via innevendig ultralyd). Samme dag skulle jeg ha sex med kjæresten min på kvelden. Siden jeg ikke går på noe prevensjon, så brukte vi kondomer. Han hadde på kondom hver gang han skulle «penetrere» meg men pga mangel på nok glid, så fikk han ikke kommet så langt inn og heller ikke fikk han sprutet noe i meg.. men da han tok av kondomet, og la seg ved siden av meg, så kom det ut litt vann, jeg er redd dette vannet kom i meg. Av og til la han seg også over meg uten kondom og da hadde jeg penisen hans rett over underlivet mitt. Nå ca en uke seinere, opplever jeg en del utflod/slim med mye brunt blod oppi? Og noe rødt? Er dette festeblødning? Om mensen kommer, så kommer den ikke før slutten av oktober. Bør jeg ta en graviditetstest? 

Anonymkode: e0159...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om mensen kommer, så kommer den ikke før slutten av oktober. Bør jeg ta en graviditetstest? 

Ikke før du har gått reelt over tiden, det er helt bortkastet.

Jeg synes risikoen for at du har blitt gravid virker liten. "Festeblødning" er ikke noen standardopplevelse.

Ikke stress, men skaff deg prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå ca en uke seinere, opplever jeg en del utflod/slim med mye brunt blod oppi? Og noe rødt? Er dette festeblødning? Om mensen kommer, så kommer den ikke før slutten av oktober. Bør jeg ta en graviditetstest? 

Anonymkode: e0159...e99

Hvis han ikke var inne i deg uten kondom engang så er sjansen for graviditet lik null. Han skal ha ekstremt sterke svømmere og du skal være vanvittig befruktningsdyktig dersom han klarte å befrukte deg fra utsiden... Det skjer ikke for å si det sånn. Som Laban sier - ingen vits å teste før mensen ikke har kommet og i dette tilfellet kommer den nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det mangler viktig informasjon. Når hadde du siste menstruasjon? Når venter du menstruasjon? du sier slutten av oktober, men det er ganske upresist.

Ut fra det du beskriver, så er det minimal risiko for graviditet.

Den fruktbare periode er seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen, den kommer vanligvis 14 dager før ventet menstruasjon.

Så også av den grunn er det lite trolig at du kan være blitt gravid.

Festeblødning er ikke noe reelt fenomen. Er du sjekket for infeksjon? det kan gi mellomblødning.

Går du 'over tiden' kan du ta en test, men ikke før.

Vennlig hilsen Mette

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Det mangler viktig informasjon. Når hadde du siste menstruasjon? Når venter du menstruasjon? du sier slutten av oktober, men det er ganske upresist.

Ut fra det du beskriver, så er det minimal risiko for graviditet.

Den fruktbare periode er seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen, den kommer vanligvis 14 dager før ventet menstruasjon.

Så også av den grunn er det lite trolig at du kan være blitt gravid.

Festeblødning er ikke noe reelt fenomen. Er du sjekket for infeksjon? det kan gi mellomblødning.

Går du 'over tiden' kan du ta en test, men ikke før.

Vennlig hilsen Mette

 

Hadde menstruasjon den 27.september frem til 3.oktober, regner med å få mensen rundt sammetidspunkt igjen. 

Anonymkode: e0159...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! 

Opplevde plutselig en ganske stram mensen lukt fra underlivet, tross for at jeg har på meg truse & bukse. Trodde jeg hadde fått mensen, så sjekket det ved å putte en finger i skjeden og ut kom det store, hvite klumper med utflod. Tok hånden i skjeden en gang til og igjen kom det ut store, hvite klumper med utflod, det luktet litt som hvitløk i tillegg. Er dette tegn på noe infeksjon eller er det bare mensen som er på vei?

Anonymkode: e0159...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...