Gå til innhold

Kupton. Ultrarask effekt eller tilfeldighet?


Villanda

Anbefalte innlegg

Tror du det er Wellbutrin som virker så raskt?

Hadde ikke forventa forandring så raskt eller så plutselig. 

Andre dagen på den gikk jeg en hel del lenger enn jeg måtte for å komme til buss/butikk, og jeg greidde konsentrere meg om en oppgave jeg har forsøkt meg på en stund. Hatt mange ideer før nå, men ikke  konsentrert meg nok til å "samle" det og skrive en oversiktlig tekst. I går gikk jeg i skogen. Nesten et halvt år siden sist.

Egentlig har siste uken vært litt krevende, eller.., den kunne vært det, men har ikke opplevd den slik. Selv om har fått gjort mye, både ting som krever konsentrasjon, samhandling med andre og energi,  har ikke den utmattelsen kommet over meg. Trøtt innimellom, men henter meg inn av å slappe av en liten stund. I stedet for utmattelse i våken tilstand, har kroppen henta seg inn med ekstra god og lang søvn i natt.

Tilfeldig? Eller Wellbutrin?

Passer kanskje med bipolaritet, som jeg har lest, er det typisk med liten eller rask respons på ad? Liten effekt på SSRI/Efexor og rask på Wellbutrin? To polariteter, som mye annet ved denne lidelsen 🤣.

Takk for boktips forresten (Haver og Fasmer). Jeg har lest om meg selv. 🤣.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som du har blitt litt hypoman på de pillene...

Anonymkode: e4969...773

? V beskriver ingen negative hendelser. Ikke brukt for mye penger. Ikke blamerer seg. Ikke hatt hyppig sexpartnerbytte. Og har lang og god nattesøvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kupton skrev:

? V beskriver ingen negative hendelser. Ikke brukt for mye penger. Ikke blamerer seg. Ikke hatt hyppig sexpartnerbytte. Og har lang og god nattesøvn. 

Det er rett. Intet negativt. Ingenting av det du nevner, og heller ikke de greiene som er mer typisk for meg ved hypomani. Det ville jeg kanskje sagt som hypoman også, men god nattesøvn, bedre konsentrasjon, at jeg bedre slapper av mellom gjøremålene, taler nok i mot det.

Har du en kommentar til spørsmålet i trådstarten (neoligisme? 🤣)

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker som du har blitt litt hypoman på de pillene...

Anonymkode: e4969...773

Tror ikke det. Det med mange ideer, var til tema i en oppgave. Først nå greidde jeg å få det strukturert ned på papiret. Som hypoman hadde jeg nok gått litt lenger enn en times tur, og kanskje jogga i stedet for å gå. Som hypoman ville jeg nok også hatt problem med å sitte rolig og konsentrere meg på forelesninger. 

Har nok bare ganske plutselig kommet nesten i min habitualtilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Villanda skrev:

Har du en kommentar til spørsmålet i trådstarten (neoligisme? 🤣)

Tillat meg et sidesprang først. Jeg liker godt å se på sport på TV. Men jeg ser aldri på "forhåndsomtalen" der de i timen før drøfter hva som kommer til å bli utfallet av fotballkampen eller langrennet. Hvorfor? Fordi svaret kommer om under to timer, og jeg kan vente på det.

Ja, jeg tror dette er en effekt av Wellbutrin. Men det sikre svaret får vi om en uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, kupton skrev:

Tillat meg et sidesprang først. Jeg liker godt å se på sport på TV. Men jeg ser aldri på "forhåndsomtalen" der de i timen før drøfter hva som kommer til å bli utfallet av fotballkampen eller langrennet. Hvorfor? Fordi svaret kommer om under to timer, og jeg kan vente på det.

Ja, jeg tror dette er en effekt av Wellbutrin. Men det sikre svaret får vi om en uke :-)

Ok, du har jo et poeng, men jeg ser det litt annerledes. Det er midt i kampen. Laget jeg heier på gjør det ganske bra. Det er jeg glad for, og jeg lurer på om det er en spesiell f.e. treningsform som gjør utslaget. Hvordan sluttresultatet blir må jeg selvfølgelig vente og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis man ikke greier å vente til slutten for å få resultatet? Hvis det er noe jeg lurer på, så må jeg ha svar med en gang. Hvis f.eks. en kamp nettopp har begynt, så må jeg finne noe annet å la tankene være opptatt av ellers orker jeg bare ikke å vente. Jeg blir så utrolig rastløs av ting som ikke går fort nok og føler at det bare er bortkastet tid. Hva kan så dette være?

Anonymkode: 426bc...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...