Gå til innhold

Hvor mye brød spiser dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

... eller kanksje du bare er en MATKASTER

Nei jeg er ikke det, og ikke veier mitt brød 500 gram heller. Du får bruke resten av søndagen på å gruble, Google og komme til bunns i dette, så har du gjort kål på nok en dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste spiser lite brød i løpet av dagen.  Baker dere brød selv?  Dere som spiser knekkebrød, baker dere det selv?

Anonymkode: 8691f...4cc

Nei, jeg kjøper. Har prøvd å bake knekkebrød, men det blir ikke særlig godt og jeg er ikke så glad i sånne som stort sett består av frø.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Nei jeg er ikke det, og ikke veier mitt brød 500 gram heller. Du får bruke resten av søndagen på å gruble, Google og komme til bunns i dette, så har du gjort kål på nok en dag :P 

Ikke alle som har et fullverdig liv.

Anonymkode: 8af4f...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting.

Men den gang jeg tålte det skar jeg det opp i skiver og frøs ned. Tok så opp det antall jeg hadde tenkt å spise på forhånd, ingen kasting av mat. 

Anonymkode: ac871...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser som regel 1 skive til frokost, av og til 2. Hvis jeg har salat til formiddagsmat på jobb, har jeg 2 skiver til. Spiser som regel ikke kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg spiser lite brød, ikke brød daglig, for må spise et bestemt surdeigsbrød, ferskt fra bakeri, et bestemt, som ikke ligger så nære meg, så hanlder det når jeg går gjennom byen og forbi det området. Ellers kan jeg spise en type rugbrød, dette kan fryses, og smaker ikke ekkelt selv om det har vært frosset. Men det rugbrødet kommer fra et annet land, og er enda vanskeligere å få tak i, men det fins en spesialforetning som har det, men på den andre siden av byen. Ellers får man kjøpt det i Tyskland. Norske rugbrød syns jeg ikke smaker så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg spiser lite brød, ikke brød daglig, for må spise et bestemt surdeigsbrød, ferskt fra bakeri, et bestemt, som ikke ligger så nære meg, så hanlder det når jeg går gjennom byen og forbi det området. Ellers kan jeg spise en type rugbrød, dette kan fryses, og smaker ikke ekkelt selv om det har vært frosset. Men det rugbrødet kommer fra et annet land, og er enda vanskeligere å få tak i, men det fins en spesialforetning som har det, men på den andre siden av byen. Ellers får man kjøpt det i Tyskland. Norske rugbrød syns jeg ikke smaker så godt.

Prøvd Økologisk rug & speltbrød eller Pimpernicel fra Mestemacher. De selges i skiver, og er både godt og holder seg lenge. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kayia skrev:

Prøvd Økologisk rug & speltbrød eller Pimpernicel fra Mestemacher. De selges i skiver, og er både godt og holder seg lenge. Anbefales!

Pimpernickel spiser jeg av og til..

Men det spesielle rugbrødet som de lager i Tyskland, er utrolig spesielt, det er liksom lite som slår det, når man har fått smaken på det:-)

Vet ikke merke på pimpernickel jeg har spist, ble litt lei det etter noen år, men det kjøpte jeg på vanlig butikk. Skal se etter Mestermacher.

Økologiske brød..selv om spelt og rug, reagerer jeg på, hvis det ikke er surdeig. Jeg blir dårlig av gluten, men har oppdaget at moderate mengder, dvs et par skiver med surdeigsbrød, tåler jeg. Jeg har kjøpt et spelt og rugbrød på godt Bakeri, barna liker, men jeg tåler dessverre ikke, men hender jeg kjøper det til dem.

Videre er det kommet 3 bakerier, heter Backstube, mener jeg, i Oslo, alle deres brød er surdeig:-) og veldig hyggelige priser.

De solgte et fikenbrød, som jeg elsker, litt for mye, men har dessverre ikke sett akkurat fikenbrødet der på en stund. Sist gang spurte jeg...men de skjønte ikke hvilket brød jeg mente...skifter stadig betjening, og sortimentet kjente ikke damene som jobbet der den dagen. Problemet med det fikenbrødet, er at når jeg kjøpte det, greide jeg ikke begrense det til et par skiver, kunne spise og spise..:-) og etterpå...dårlig i magen, men det kan det altså inni mellom være vært, i hvert fall der og da, midt i nytelsen.:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kayia skrev:

Prøvd Økologisk rug & speltbrød eller Pimpernicel fra Mestemacher. De selges i skiver, og er både godt og holder seg lenge. Anbefales!

Jeg har prøvd pumpernickel flere ganger og jeg klarer bare ikke å få det i meg. Det har så skarp/sterk/gjennomtrengende smak at det overdøver alt, samme hva slags pålegg jeg har på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...