Gå til innhold

Jeg er så irritert og forbanna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

på omtrent alt for tida. 

Vet jeg har hypomani, men hvorfor gidder jeg ikke å slå den ned med AP? 

Anonymkode: f99bd...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

på omtrent alt for tida. 

Vet jeg har hypomani, men hvorfor gidder jeg ikke å slå den ned med AP? 

Anonymkode: f99bd...add

Fordi du nyter det?

Anonymkode: 7cab9...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker. Kanskje er det en naturlig prosess som kroppen bare trenger. Men smertene kan bli for store.

Anonymkode: 0af48...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du nyter det?

Anonymkode: 7cab9...28d

Ja, jeg synes det er deilig å ha en ekstra motor, og føle meg frisk og oppegående. Deilig med den ekstra energien som gjør at jeg kan få mye unnagjort, og f.eks. holde på med hobbyen min uten å bli sliten. Jeg synes det er deilig med sene netter, og bare være fri til å gjøre hva jeg vil. Deilig å ha godt humør og føle meg bra. osv. 

Men: Det er ikke deilig å bli fort irritert og sinna. Det er ikke deilig å såre folk og komme i krangel med noen. Det er heller ikke deilig å være så ukritisk at jeg plumper ut med ting, (selv private ting til fremmede på gata), uten å tenke meg om. Det er ikke deilig å tro at man er bedre enn andre (jo, litt.. hehe), og at alle andre bare er idioter i forhold til meg. Det forstår jeg, men tenker ikke så mye over min oppførsel før jeg glimtvis greier å se at jeg har oppført meg dumt. 

Så jeg tror jeg bare MÅ få gjort noe med dette snart, før det tar helt av. Før jeg mister alt av gangsyn, selvinnsikt, og selvkritikk og blir manisk. 

Men jeg trenger hjelp til det. Tror jeg må be AAT om hjelp til å få tatt medisinene jeg trenger nå. 

Anonymkode: f99bd...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg synes det er deilig å ha en ekstra motor, og føle meg frisk og oppegående. Deilig med den ekstra energien som gjør at jeg kan få mye unnagjort, og f.eks. holde på med hobbyen min uten å bli sliten. Jeg synes det er deilig med sene netter, og bare være fri til å gjøre hva jeg vil. Deilig å ha godt humør og føle meg bra. osv. 

Men: Det er ikke deilig å bli fort irritert og sinna. Det er ikke deilig å såre folk og komme i krangel med noen. Det er heller ikke deilig å være så ukritisk at jeg plumper ut med ting, (selv private ting til fremmede på gata), uten å tenke meg om. Det er ikke deilig å tro at man er bedre enn andre (jo, litt.. hehe), og at alle andre bare er idioter i forhold til meg. Det forstår jeg, men tenker ikke så mye over min oppførsel før jeg glimtvis greier å se at jeg har oppført meg dumt. 

Så jeg tror jeg bare MÅ få gjort noe med dette snart, før det tar helt av. Før jeg mister alt av gangsyn, selvinnsikt, og selvkritikk og blir manisk. 

Men jeg trenger hjelp til det. Tror jeg må be AAT om hjelp til å få tatt medisinene jeg trenger nå. 

Anonymkode: f99bd...add

Kan du bare kontakte AAT og be de om å gi deg medisiner eller har du avtale med de om at du kan gjøre det? Kommer de hjem til deg og ser at du tar de?

Anonymkode: 9f33e...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du bare kontakte AAT og be de om å gi deg medisiner eller har du avtale med de om at du kan gjøre det? Kommer de hjem til deg og ser at du tar de?

Anonymkode: 9f33e...999

Det skjer gjennom fastlegen som kontakter AAT. De har tidligere hjulpet meg med å ta medisiner. Noen ganger trenger jeg et spark i ræva. Eller finere sagt: at noen motiverer og oppmuntrer meg til å ta medisinene. Det hjelper mye bare å ha noen tilstede som ber meg om å gjøre det. 

Anonymkode: f99bd...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjer gjennom fastlegen som kontakter AAT. De har tidligere hjulpet meg med å ta medisiner. Noen ganger trenger jeg et spark i ræva. Eller finere sagt: at noen motiverer og oppmuntrer meg til å ta medisinene. Det hjelper mye bare å ha noen tilstede som ber meg om å gjøre det. 

Anonymkode: f99bd...add

Ser den og jeg kunne så absolutt ha trengt det samme når jeg har mine hypomanier, men det er ingen som kan overtale meg dessverre.

Anonymkode: 9f33e...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...