Gå til innhold

Nå har han kommet igjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Djevelen, eller jævelen som jeg liker å kalle ham. Han prøver hele tida å gjøre livet vanskelig for meg. Har hatt en god periode en stund nå, men jeg ble vel litt for besatt av sinne og irritasjon. Og det benytter jævelen seg av for da fikk han en inngangsport til mitt sinn og min kropp. 

Anonymkode: ca6c8...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg er motsatt jeg. Ser gud som den onde. I følge bibelen står gud for de mange fler drap.

Anonymkode: 3ebe8...b56

Javel? Alt jeg har lært om dette, er at Gud er god og jævelen ond. 

Jeg har i det siste begynt å tro at de fæle historiene i GT hvor Gud dreper, egentlig er bare menneskenes måte å tolke Gud over på sin side i kriger og sånn. Helt ærlig forstår jeg ikke hvordan noen kan tro på at GT er 100% sann og riktig. Disse historiene ble overlevert muntlig i flere generasjoner før de ble skrevet ned. Men jeg bør være forsiktig med hva jeg sier... Jævelen prøver kanskje å få meg over på hans side, og der vil jeg ikke være. Tror han planter slike tanker i meg som trekker Bibelen i tvil. Må skjerpe meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser sånne ting dere referer til tenker bare jeg "" at de har vel bare en jobb å gjøre" Det var slik den tida arbeidsoppgaver var. De er sikkert på jobben tenker bare jeg.

Anonymkode: eb199...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg leser sånne ting dere referer til tenker bare jeg "" at de har vel bare en jobb å gjøre" Det var slik den tida arbeidsoppgaver var. De er sikkert på jobben tenker bare jeg.

Anonymkode: eb199...c22

At Gud og djevelen har en jobb å gjøre? At det å være god eller ond er deres arbeidsoppgaver? At Gud og djevelen er på jobb? 

Jo, forsåvidt. Du har et poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Javel? Alt jeg har lært om dette, er at Gud er god og jævelen ond. 

Jeg har i det siste begynt å tro at de fæle historiene i GT hvor Gud dreper, egentlig er bare menneskenes måte å tolke Gud over på sin side i kriger og sånn. Helt ærlig forstår jeg ikke hvordan noen kan tro på at GT er 100% sann og riktig. Disse historiene ble overlevert muntlig i flere generasjoner før de ble skrevet ned. Men jeg bør være forsiktig med hva jeg sier... Jævelen prøver kanskje å få meg over på hans side, og der vil jeg ikke være. Tror han planter slike tanker i meg som trekker Bibelen i tvil. Må skjerpe meg. 

Jeg tror ikke på gud lengre. Jeg hadde psykose, og ba til gud flere hundre ganger om dagen, om å kaste djevelen som plantet tanker inn i hodet mitt. Det skjedde ikke. Så enten likte ikke gud meg, eller så er han en skrøne. Det ble testet til det ytterste.

Derfor kan jeg ikke tro på gud lengre, om gud finnes må jo jeg være verdens verste som ikke fikk hjelp mot selveste djevelen, på tross av hudretusen bønner.

Anonymkode: 3ebe8...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...