Gå til innhold

Virker Paralgin forte ved bruk av lamictal?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man finner ingen interaksjoner på felleskatalogen sin interaksjonsanalyse, så sannsynligvis. 

Anonymkode: 5acde...f4a

Føler liksom at effekten forsvant nå når jeg begynte på lamictal

Anonymkode: 72f4e...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg vet att SSRI og AP tar bort kodeinet sin effekt. Jeg fikk 50 Pinex forte av legen min engang, det ble ikke tatt mange av de nei, for bare paraceten der funket. Lamictal vet jeg ikke. Men du går kanskje på flere medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg vet att SSRI og AP tar bort kodeinet sin effekt. Jeg fikk 50 Pinex forte av legen min engang, det ble ikke tatt mange av de nei, for bare paraceten der funket. Lamictal vet jeg ikke. Men du går kanskje på flere medisiner?

Gjelder NOEN typer SSRIs og kanskje noen ap

Anonymkode: bfb99...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder NOEN typer SSRIs og kanskje noen ap

SSRI, antipsykotika av typen fentiaziner og bupropion, hemmer CYP2D6, og kan derfor føre til redusert smertestillende effekt av kodein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

SSRI, antipsykotika av typen fentiaziner og bupropion, hemmer CYP2D6, og kan derfor føre til redusert smertestillende effekt av kodein.

Hemmer alle samme CYP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamictal påvirker ikke Paralgin forte. Det må være en annen årsak til at den ikke virker som før (tilvenning?).

Det ble også skrevet om SSRI. Cipralex har ikke interaksjon med Paralgin forte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Vet ikke. Bare kopierer det som står i felleskatalogen. 

Stå det generelt om alle SSRIs eller har du slått opp på hver enkelt? I tillegg til ecitalopram som Kupton nemner, ser det også ut som sertralin i alle fall i LITEN grad påvirker aktuell CYP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stå det generelt om alle SSRIs eller har du slått opp på hver enkelt? I tillegg til ecitalopram som Kupton nemner, ser det også ut som sertralin i alle fall i LITEN grad påvirker aktuell CYP.

Rettelse: Escitalopram skulle det stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er korrekt. Det gjelder også sertralin/Zoloft. For å finne ut dette, må en sjekke hvert enkelt stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-20% av befolkningen kan ikke omdanne kodein. Det er også stor variasjon fra person til person i hvor stor grad man kan omdanne kodein. Det er derfor en svært uberegnelig medisin både i forhold til effekt og misbrukes potensiale. Egentlig et drittpreparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Bergogdal skrev:

10-20% av befolkningen kan ikke omdanne kodein. Det er også stor variasjon fra person til person i hvor stor grad man kan omdanne kodein. Det er derfor en svært uberegnelig medisin både i forhold til effekt og misbrukes potensiale. Egentlig et drittpreparat.

Ja, og lite egnet som behovsmedisin hvis en vil ha paracetamol i bunnen. Då må en liksom planlegge om man vil ha bruk for noe ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...