AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Hei Virker paralagin forte ved bruk av lamictal? Anonymkode: 72f4e...dc1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Man finner ingen interaksjoner på felleskatalogen sin interaksjonsanalyse, så sannsynligvis. Anonymkode: 5acde...f4a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man finner ingen interaksjoner på felleskatalogen sin interaksjonsanalyse, så sannsynligvis. Anonymkode: 5acde...f4a Føler liksom at effekten forsvant nå når jeg begynte på lamictal Anonymkode: 72f4e...dc1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worrisome Plenty Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Jeg vet att SSRI og AP tar bort kodeinet sin effekt. Jeg fikk 50 Pinex forte av legen min engang, det ble ikke tatt mange av de nei, for bare paraceten der funket. Lamictal vet jeg ikke. Men du går kanskje på flere medisiner? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 1 time siden, Worrysome plenty skrev: Jeg vet att SSRI og AP tar bort kodeinet sin effekt. Jeg fikk 50 Pinex forte av legen min engang, det ble ikke tatt mange av de nei, for bare paraceten der funket. Lamictal vet jeg ikke. Men du går kanskje på flere medisiner? Gjelder NOEN typer SSRIs og kanskje noen ap Anonymkode: bfb99...0c5 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worrisome Plenty Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjelder NOEN typer SSRIs og kanskje noen ap Anonymkode: bfb99...0c5 SSRI, antipsykotika av typen fentiaziner og bupropion, hemmer CYP2D6, og kan derfor føre til redusert smertestillende effekt av kodein. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 42 minutter siden, Worrysome plenty skrev: SSRI, antipsykotika av typen fentiaziner og bupropion, hemmer CYP2D6, og kan derfor føre til redusert smertestillende effekt av kodein. Hemmer alle samme CYP? Anonymkode: bfb99...0c5 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Worrisome Plenty Skrevet 23. oktober 2018 Del Skrevet 23. oktober 2018 Vet ikke. Bare kopierer det som står i felleskatalogen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Lamictal påvirker ikke Paralgin forte. Det må være en annen årsak til at den ikke virker som før (tilvenning?). Det ble også skrevet om SSRI. Cipralex har ikke interaksjon med Paralgin forte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 9 timer siden, Worrysome plenty skrev: Vet ikke. Bare kopierer det som står i felleskatalogen. Stå det generelt om alle SSRIs eller har du slått opp på hver enkelt? I tillegg til ecitalopram som Kupton nemner, ser det også ut som sertralin i alle fall i LITEN grad påvirker aktuell CYP. Anonymkode: bfb99...0c5 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stå det generelt om alle SSRIs eller har du slått opp på hver enkelt? I tillegg til ecitalopram som Kupton nemner, ser det også ut som sertralin i alle fall i LITEN grad påvirker aktuell CYP. Anonymkode: bfb99...0c5 Rettelse: Escitalopram skulle det stå. Anonymkode: bfb99...0c5 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stå det generelt om alle SSRIs eller har du slått opp på hver enkelt? I tillegg til ecitalopram som Kupton nemner, ser det også ut som sertralin i alle fall i LITEN grad påvirker aktuell CYP. Anonymkode: bfb99...0c5 Det er korrekt. Det gjelder også sertralin/Zoloft. For å finne ut dette, må en sjekke hvert enkelt stoff. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergogdal Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 10-20% av befolkningen kan ikke omdanne kodein. Det er også stor variasjon fra person til person i hvor stor grad man kan omdanne kodein. Det er derfor en svært uberegnelig medisin både i forhold til effekt og misbrukes potensiale. Egentlig et drittpreparat. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 2 timer siden, Bergogdal skrev: 10-20% av befolkningen kan ikke omdanne kodein. Det er også stor variasjon fra person til person i hvor stor grad man kan omdanne kodein. Det er derfor en svært uberegnelig medisin både i forhold til effekt og misbrukes potensiale. Egentlig et drittpreparat. Ja, og lite egnet som behovsmedisin hvis en vil ha paracetamol i bunnen. Då må en liksom planlegge om man vil ha bruk for noe ekstra. Anonymkode: bfb99...0c5 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.