Gå til innhold

Akutt livmorhalsbetennelse uten kjønnssykdom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg fikk påvist akutt cervisitt i går. Jeg visste ikke noe om det, så jeg hadde ingen spørsmål til gynekologen når jeg var der -og ikke informerte han meg om noe annet enn at jeg fikk resept på antibiotika. Men nå har jeg googlet litt, og det virker på meg som om dette nesten utelukkende kommer av kjønnsykdomer (vanligvis klamydia)? Er det muligheter for at det kan komme av andre ting? Hva så i tilfelle? Gynekologen sa heller ingenting om at han tok noen prøver på kjønnsykdommer under undersøkelsen, kan han ha tatt desse og glemt å informere? Eller er det mitt ansvar å sjekke dette et annet sted enn hos han? 

Jeg er gift på 5.året, så mannen min har i såfall et forklaringsproblem om det skyldes kjønnssykdom.

(Kan nevne at jeg hadde urinveisinfeksjon for 2 uker siden, dersom det kan ha noe relevans. Dette informerte jeg ikke gynekologen om)

Anonymkode: 932dd...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har ikke hørt om begrepet 'akutt cervisitt', altså akutt betennelse i livmorhalsen. Var det en 'utenlandsk lege'? i andre land har man andre begreper.

Det kan ha vært en rød livmorhals på grunn av at det er rikelig med kjertler, noe vi betegner som ektopi. Det er en helt godartet tilstand som ikke har noe med infeksjon å gjøre.

Jeg synes at du skal be om utskrift av journalen, Jeg kan gjerne vurdere den. Du skal selvfølgelig sladde dine data.

Altså ingen grunn til panikk. Dette er nok en misforståelse og feil ordbruk.

Vennlig hilsen Mette

PS Og så hadde det vært så mye enklere om du hadde opplyst din alder som det står i  veiledningen for bruk av tjenesten. Det ville spare meg for mye ekstraarbeid. Og bruker du prevensjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...