Gå til innhold

Jeg har nettopp sluttet på antipsykotika. Kommer jeg til å innse det selv om jeg blir psykotisk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest elina777

Det er lettere å innse det på antipsykotika. En slags tvil på vrangforestillingene eller visshet om at omverden iallfall vil synes det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, kupton skrev:

Vanligvis ikke.

Så man merker ikke at man blir mer paranoid en gang?

Anonymkode: c8ee3...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så man merker ikke at man blir mer paranoid en gang?

Jeg har opplevd noen som har merket det og tatt konsekvensen av det. De fleste har det ikke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke om du har sluttet i samråd med dine behandlere. 

Å innse at man er psykotisk er veldig vanskelig tror jeg. De fleste mennesker har altfor mye samvittighet til tror jeg. 

Håper det går bra med Deg.

( jeg er ikke fagperson. Det er bare mine intuitive tanker om tema)

Anonymkode: 37bb7...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2018 den 22.44, kupton skrev:

Vanligvis ikke.

Så hvorfor er det så mange tråder alla "var dette psykose?" Da dersom du virkelig mener at folk ikke skjønner at de er psykotiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor er det så mange tråder alla "var dette psykose?" Da dersom du virkelig mener at folk ikke skjønner at de er psykotiske?

Fordi de skjønner det når de er blitt friske igjen at de var i psykose da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, kupton skrev:

Jeg har opplevd noen som har merket det og tatt konsekvensen av det. De fleste har det ikke slik.

Da er det en veldig frisk person og spørs om det var snakk om psykose i det hele tatt? Psykose innebærer fullstendig tap av virkeligheten.

Anonymkode: ad233...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det en veldig frisk person og spørs om det var snakk om psykose i det hele tatt? Psykose innebærer fullstendig tap av virkeligheten.

Anonymkode: ad233...f3a

Neida. Det var personer med schizofreni som merket at de ble mer paranoide slik TS spør om. De var ikke midt inne i en psykose, men i utviklingen. De øket medisinene og kunne stoppe utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...