Gå til innhold

Medisiner mot angst for tidligere misbruker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med sterk angst og depresjoner som kommer og går så lenge jeg kan huske. Har tidligere fått ulike benzodiazepiner samtidig som jeg gikk i behandling, men bruken  av benzo kom ut av kontroll og førte til et misbruk. Ble så innlagt og klarte å slutte og har nå vert uten benzo i snart et år. Har fortsatt så sterk angst at livskvaliteten min er tilnærmet null. Dette til tross for trening, god døgnrytme og at jeg prøver å "utfordre" angsten. 

Av legen får jeg kun beskjed om å ta tiden til hjelp, men nå trenger jeg forslag til noen medisiner som kan hjelpe slik at jeg klarer å møte opp og gjennomføre behandling og gruppeterapi slik at jeg på sikt kanskje kan få et greit liv. 

Har tidligere prøvd Efexor i en kort periode, men må slutte siden jeg konstant følte jeg måtte spy.

Noen som har hatt lignende plager som meg og har prøvd noen medisiner som fungerte bra for angst og/eller depresjon? 

Anonymkode: 89c1b...0fc

Skrevet

Gammeldagse medisiner som ble brukt mot angst før, anafranil, tricyclist anti depressiv. Og fluanxol lav dose AP.

Anonymkode: a8de8...96e

Skrevet

Fått quetiapin og atarax, men det var når søvnproblemene var som verst under nedtrapping av benzo. De forslo at jeg kunne prøve quetiapin i lavest dose (25mg) mot angst, men det slo meg helt ut og når jeg tok det om kvelden var jeg totalt zombie dagen etter. Atarax var liten eller ingen effekt. 

Anonymkode: 89c1b...0fc

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...