Gå til innhold

Hjelp! Klarer ikke å ta valg.

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med å ta valg. Det kan være både store og viktige valg eller helt ned til små ubetydelige valg. Jeg blir veldig stresset og får rett og slett angst av det. Hvis jeg har tatt et valg kan jeg noen ganger få en slags katastrofefølelse av at ting nå vil gå galt pga at jeg kanskje valgte feil. Det å feks velge noe så enkelt som en feriereise er så belastende at jeg heller vil være hjemme eller utsetter det selv om jeg godt kunne trenge å ta en tur. Men akkurat nå har jeg flere mer viktige valg fremfor meg og jeg sliter med panikkanfall og mye smerter i kroppen. Får ikke sove og klarer ikke å konsentrere meg. Hvorfor er jeg slik og har noen råd til hvordan jeg kan møte dette problemet ? 

Anonymkode: 83100...d59

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/445251-hjelp-klarer-ikke-%C3%A5-ta-valg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men er det ikke sånn at vi skal ikke ta så mange valg det ligger der forran oss når vi er klar og skjebnen ligger over oss og kanskje du ikke kan ta feil valg men du strever fordi du bare må det for tiden, det kan kanskje også være en grunn til å drite i det og la andre velg eller vente på noe annet bare klare å ikke ha så ansvar selvom andre er idioter men men. Det kommer det du trenger selvom du driter i det. Hva med a stole på magefølelsen og vite att den gir rett svar så la intuisjonen velge for deg eller det du hvet er grunnlaget bare ikke stress det er en grunn til at du heller i en rettning. Hvis du vil velge rødt så ta det men du hvet ikke hvorfor det, kanskje du burde velge flere eller mere da funker kanskje det best som om verden er en genial plass og når du ser deg tilbake hadde du kanskje ikke valgt noe annet uansett vel vel Kanskje rødt har noe mer for deg du ikke aner engang pga det du har fraførav og derfor helte du dit hen. Jeg har også vansker med å velge da tar jeg det som føles lettest å velge, kanskje vi velger det beste for oss hele tiden uten å skjønne at vi gjør det i matbutikken f eks. Vi velger kanskje den sunneste maten hvis vi slutter å velge så veldig komplisert... litt.. flaut å ta feil.. hvorfor har vi valg vi synes er vanskelig med andre ord velg det letteste valget

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...