Gå til innhold

Borderline, depresjonsforløp.

Villanda

Anbefalte innlegg

Litt skriving om borderline her nå ser jeg. Jeg får nesten alltid for meg at jeg har borderline i starten av en depressiv periode. Kanskje de starter som noe som ligner borderline, noe som er på grensen av en blandingstilstand, pluss at tankene rundt det blir litt forvrengt. Jeg kan tenke at slik jeg er da, er det som er den virkelige meg. At jeg i gode perioder bare har spilt et skuespill både overfor andre og meg selv. Nesten som en stemningskongruent vrangforestilling 😅🤔. Men greier litt mer nå enn før å korrigere disse tankene.

Når depresjonen etterhvert føles mer og mer fysisk, legger jeg det litt mer frå meg. Når jeg er frisk igjen, ser jeg enda mer tydelig at slik jeg har vært i sykdomsoerioden, det er jo ikke "meg". Føles nesten som jeg er to (eller  kanskje tre hvis jeg tar med hypomani, men det tenker jeg ikke så lett over, det skiller nok ikke fullt så mye fra mitt vanlige jeg som depresjonene gjør), ulike personer som deprimert og euthym. Livet opoleves så veldig annerledes. Det er ey så tydelig skille, jeg ser det i alle fall når jeg er bra.

Kan nesten plotte tanker om at jeg har borderline inn i min forebyggingsplan som tegn på begynnende depresjon 🤣.

Mine depresjoner starter typisk som en borderlinelignende tilstand før de føles mer fysiske, mulig ny borderlinefase på vei opp, og avsluttes med hypomani. Denne gangen har jeg imidlertid  greidd å "avslutte" som euthym. 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...