Gå til innhold

Er det ikke mulig å bytte behandler når man er innlagt på akuttpsykiatrisk?

Anbefalte innlegg

Jeg er innlagt på akuttpsykiatrisk avdeling og jeg har fått en behandler som jeg opplever som vanskelig å snakke med. Jeg har derfor spurt om å få bytte, men får bare til svar at "det er han som er behandleren din". Er det slik at man ikke får bytte behandler når man er innlagt på akuttpsykiatrisk?

Anonymkode: 17524...ecd

Fortsetter under...

Jeg tror i alle fall du må være mer konkret. Hva i kommunikasjonen med behandler føler du at står til hinder for at du blir bedre? 

Du kommer lengre med å fortelle om dette konkret enn å si at du nærmest ikke liker vedkommende. Kommunikasjon er alltid viktig uansett hvor du er.

3 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror i alle fall du må være mer konkret. Hva i kommunikasjonen med behandler føler du at står til hinder for at du blir bedre? 

Du kommer lengre med å fortelle om dette konkret enn å si at du nærmest ikke liker vedkommende. Kommunikasjon er alltid viktig uansett hvor du er.

Han er flink, men jeg føler bare ikke at kjemien stemmer.

Anonymkode: 17524...ecd

Flere ting spiller inn: Hvor lang tid skal du være der? Om du snart skal videre, er det liten vits i å bytte. Har andre behandlere kapasitet? Vanligvis fordeles pasientene relativt jevnt på behandlerne.

En annen ting er at akuttpsykiatrien skal gjøre pasientene i stand til å motta hjelp på mindre intensivt/lavere nivå. Psykoterapi er ikke forventet på en akuttavdeling. En skal avklare situasjonen. Utrede og starte behandling for å gjøre pasienten i stand til å fortsette behandling i åpen døgnavdeling eller i poliklinikk. Da er ikke den berømte "kjemien" så viktig.

Om du føler noe alvorlig ikke stemmer tror jeg man kan be om å få prate med noen fra kontrollkommisjonen. Hvis ikke kan det være at duer så veldig sårbar nå og kanskje overtolker?? 

Anonymkode: 4daa2...8fa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...