Gå til innhold

Det terapeuten skulle ønske du visste.


Kayia

Anbefalte innlegg

Fra tid til annen skriver brukere på DOL om at de er redd for å åpne seg, være ærlige og direkte, og redd for å åpne det innerste, «styggeste» i møte med behandler/fastlege. Jeg håper hver og en av de som kjenner seg igjen i dét leser denne artikkelen, den er knakende god, skrevet av psykolog Sigrid M. Skeide, som innledningsvis sier:

«Jeg har så ofte sittet med klienter og ønsket at jeg kunne gi dem et innblikk i dette jeg har oppdaget, rett og slett kunne gi dem noe av tryggheten som kommer med å ha møtt mange mennesker i krise. I et forsøk på å sette ord på noe av dette har jeg samlet en knippe ting jeg skulle ønske alle klientene mine visste.»

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/zL2kKv/Det-jeg-som-terapeut-skulle-onske-at-du-visste--Sigrid-M-Skeide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo jeg er også veldig glafd og takknemmelig for alle de flotte leger og helsearbeidere som står på til tross for også egen motgang og smerte. ,men følelsen av at menneskeliv  ingenting er verd i verden og det er ingenting man kan gjøre for å hjelpe er mer enn skam det er avmakt og bare ødeleggende for alt menneskelig.

Anonymkode: ec3aa...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Mëmëso skrev:

Lest og kjenner meg igjen, men klarer ikke fri meg fra overbevisningen om at det som står gjelder for alle andre, og ikke meg. 

Det gjelder deg også - jeg lover <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker ( les politikere) må være syke blitt ,tenker jeg om verden, men er veldig glad der finnes et  godt hjelpeapparat tilgjengelig for så mange.

Anonymkode: ec3aa...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...