AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 Skrevet 30. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: ? Anonymkode: 09f05...2df Jeg trodde det var en tankeforstyrrlese. Anonymkode: f0373...a9e 0 Siter
ISW Skrevet 30. oktober 2018 Skrevet 30. oktober 2018 Fordi det er en angstlidelse. Og du vet at tankene ikke stemmer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 Skrevet 30. oktober 2018 4 minutter siden, issomethingwrong skrev: Fordi det er en angstlidelse. Og du vet at tankene ikke stemmer. Har kommet frem til at de fleste mennesker har en angst for et eller annet, men det som er problemet med OCD er at man sjelden får fred, og at alt blir så overveldende. Anonymkode: f0373...a9e 0 Siter
kupton Skrevet 30. oktober 2018 Skrevet 30. oktober 2018 Nesten alle psykiske lidelser har "tankeforstyrrelser". Men jeg er enig med deg at mange lidelser kunne vært bedre forklart med andre begrep. Hadde det vært opp til meg, ville det som i dag heter psykisk utviklingshemming het Intelligenshandicap, og det som i dag heter personlighetsforstyrrelse ville hete psykisk utviklingshemming. 0 Siter
kupton Skrevet 30. oktober 2018 Skrevet 30. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kommet frem til at de fleste mennesker har en angst for et eller annet Angst betyr ikke nødvendigvis angstlidelse. 0 Siter
ISW Skrevet 30. oktober 2018 Skrevet 30. oktober 2018 33 minutter siden, kupton skrev: det som i dag heter personlighetsforstyrrelse ville hete psykisk utviklingshemming. Arbeider du for Sødermann Rådgivning? (jeg spøker) 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 Skrevet 30. oktober 2018 1 time siden, kupton skrev: Nesten alle psykiske lidelser har "tankeforstyrrelser". Men jeg er enig med deg at mange lidelser kunne vært bedre forklart med andre begrep. Hadde det vært opp til meg, ville det som i dag heter psykisk utviklingshemming het Intelligenshandicap, og det som i dag heter personlighetsforstyrrelse ville hete psykisk utviklingshemming. Hvis noen sa til meg at jeg er psykisk utviklingshemmet fordi jeg har de vansker jeg har ville jeg blitt lei meg. Jeg tror ikke jeg hadde søkt hjelp pga stempelet det hadde gitt meg. Anonymkode: fd1c5...c37 0 Siter
laban Skrevet 30. oktober 2018 Skrevet 30. oktober 2018 1 time siden, kupton skrev: Hadde det vært opp til meg, ville det som i dag heter psykisk utviklingshemming hett Intelligenshandicap, og det som i dag heter personlighetsforstyrrelse ville hete psykisk utviklingshemming. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis noen sa til meg at jeg er psykisk utviklingshemmet fordi jeg har de vansker jeg har ville jeg blitt lei meg. Poenget her er nok at disse begrepene kunne vært definert og brukt annerledes "fra starten", altså at hele terminologien kunne vært annerledes. Jeg tror absolutt ikke budskapet er at de som har personlighetsforstyrrelse slik begrepet brukes i dag, også er det vi i dag kaller psykisk utviklingshemmet. 1 Siter
kupton Skrevet 30. oktober 2018 Skrevet 30. oktober 2018 Laban har forstått dette riktig. Jeg mener ikke at de som i dag har personlighetsforstyrrelse er intelligenshandicapet. Jeg mener at personlighetsutviklingen har vært hemmet på et eller annet stadium slik at den ikke har fått utviklet seg til modent/voksent nivå på det spesifikke området. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.