Gå til innhold

Kupton/andre dobbel dose eller evt 0 mg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker 10 mg Cisordinol, men husker ikke om jeg har tatt pillen.. Bør jeg ta 1 nå og riskikere at jeg får dobbel dose, 20 mg eller la være og evt få null dose i natt..Hva er best?

Anonymkode: 133c3...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, kupton skrev:

Tryggest er det nok å avstå. Da skjer det ikke noe verre enn litt dårlig søvn. God bok eller musikk gir en fin natt 🙂

Takk for svar kupton. Du er fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruker 10 mg Cisordinol, men husker ikke om jeg har tatt pillen.. Bør jeg ta 1 nå og riskikere at jeg får dobbel dose, 20 mg eller la være og evt få null dose i natt..Hva er best?

Pleier gå for en mellomløsning når jeg blir i stuss om jeg har tatt medisinene mine, tar en halv dose. Men er nok tryggest som Kupton sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Villanda skrev:

Pleier gå for en mellomløsning når jeg blir i stuss om jeg har tatt medisinene mine, tar en halv dose. Men er nok tryggest som Kupton sier. 

Mitt svar var til TS med den medisinen på den indikasjonen. Det var ikke et generelt svar til alle som ikke vet om de har tatt en eller annen medisin.

Dette er derimot et generelt svar: ALLE som bruker medisin fast bør bruke ukedosett. Hvis ikke kommer en regelmessig opp i det problemet TS nevner.

https://www.google.no/search?q=ukedosett&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=Rm1dOM-ASImdXM%3A%2C2QoZ1n-YZszYiM%2C_&usg=AI4_-kRkErQiRwfluFdS_w3Csm46xuLQcQ&sa=X&ved=2ahUKEwjo4-XTpbDeAhWup4sKHQ3UCr4Q9QEwBXoECAUQCA#imgrc=Rm1dOM-ASImdXM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kupton skrev:

Mitt svar var til TS med den medisinen på den indikasjonen. Det var ikke et generelt svar til alle som ikke vet om de har tatt en eller annen medisin.

Dette er derimot et generelt svar: ALLE som bruker medisin fast bør bruke ukedosett. Hvis ikke kommer en regelmessig opp i det problemet TS nevner.

https://www.google.no/search?q=ukedosett&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=Rm1dOM-ASImdXM%3A%2C2QoZ1n-YZszYiM%2C_&usg=AI4_-kRkErQiRwfluFdS_w3Csm46xuLQcQ&sa=X&ved=2ahUKEwjo4-XTpbDeAhWup4sKHQ3UCr4Q9QEwBXoECAUQCA#imgrc=Rm1dOM-ASImdXM

Jeg er helt enig i at å bruke dosett er nøkkelen til å klare å ta med

Anonymkode: 29c55...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig i at å bruke dosett er nøkkelen til å klare å ta med

medisiner som forskrevet. Selv har jeg prestert å med uhell slutte på med medisiner jeg har hatt behov for. Har også endt opp med å ta medisiner mye sjeldnere enn hva jeg egentlig skulle. Å tulle slik med medisiner er ikke å anbefale. Har blant annet endt opp i dyp depresjon fordi jeg har glemt å ta lamotrigin som forskrevet. Da jeg begynte med ukesdosett etter anbefaling fra en frustrert lege har jeg tatt medisiner som forskrevet hver eneste dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, kupton skrev:

Ja, beklager at jeg blanda meg 🙈

Har tenkt på det en stund at skal kjøpe dosett. Skal sette tanken ut i handling. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...