Gå til innhold

Tolvon, Wellbutrin, ADH

Anbefalte innlegg

Er det trygt å redusere Tolvon nå som jeg har begynt på Wellbutrin? 

Begynte i utgangspunktet med Tolvon for søvn. Usikkert om den har hatt effekt mot depresjon for min del. Tatt 30 til 60 mg. siste tiden. 

Kunne tenke meg å heller øke Wellbutrin om jeg skulle merke tegn til depresjon igjen. Ser ut som den har god og raskt innsettende effekt på meg.

Sover så godt etter jeg begynte med Welbutrin. Kan ikke huske når jeg sist har hatt sammenhengende søvn så mange netter på rad som nå. Sover bedre enn jeg pleier, også som euthym. Hadde ikke forventa bedre søvn av den.

Stimulerer bupropion utskillelse av antidiuretisk hormon på noe vis? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/445299-tolvon-wellbutrin-adh/
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, kupton skrev:

Dette er vel på kanten av det vi har lov til å svare på, men det må bli omtrent slik:
Jeg mener du trygt kan diskutere en nedtrapping på vei mot seponering av Tolvon med legen din.

Ja, glemte det. Det blir vel bare slettet i såfall,  eller risikerer en å bli utestengt?

Ja, det meste er vel trykt å DISKUTERE 🤣.

Tolker det som at du ikke vil sterkt fraråde det i alle fall. Stemmer det?

Får lov av behandler å justere Tolvondosen selv, inntil 60 mg. Har ikke turt å gå under 30 mg. nå mens jeg har vært deprimert. Nå føler jeg meg bra, og har jo Wellbutrin. 

Forstod behandler slik at det er aktuelt å øke Wellbutrin om jeg skulle bli dårlig igjen.

Må forresten si takk! Det var her jeg fikk høre om Wellbutrin, og om din inndeling i depresjonssymptom. Fatter ikke at den kunne virke så raskt. Men stemmer vel med typisk bp, lite effekt (for min del  Efexor, SSRIs, Remeron og Tolvon) eller rask effekt av ad (Wellbutrin).  Stod om begge disse i Fasmer. 

Merker ingen bivirkninger heller. Lest om diverse. Hadde forventa bl.a. høyere hvilepuls. Min FITBIT viste stigende etter høstferien. Fra første dag på Wellbutrin flata kurven ut for så å synke. Er ikke Det rart? Mer energi, men også mer ro.

Kanskje jeg har ADHD? Er ikke Wellbutrin litt i slekt med Stratera?

Endret av Villanda

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...