Gå til innhold

Når en person spør her inne..

Anbefalte innlegg

Når en person skriver inn her og stiller konkrete spørsmål. Personen får ikke svar på det hn spør om, men  mottar i stedet kritiske spørsmål, svar og kritikk som ikke hjelper trådstarter, tvert om. Hvorfor kan vi ikke forholde oss til det TS spør om? Eller er dette et diskusjonsforum og ikke en ren spørsmål/svar-tjeneste? Det er ikke alle som orker diskusjoner når man er psyk. 

Bare noen tanker jeg har gjort meg i noen år....

Anonymkode: c6e22...b51

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/445310-n%C3%A5r-en-person-sp%C3%B8r-her-inne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når noen spør om noe som det er umulig å svare skikkelig på, kan vi velge et av to.

1. Alle kan forholde seg tause.

2. Vi kan forklare hvorfor vi ikke kan svare. Eksempelvis kan spørsmålet inneholde alt for få opplysninger til at det er mulig å gi et god svar.

Hvis jeg spør: "Kan jeg dø av hjerneblødning i natt?" Hva svarer du da?

Eller hvis jeg spør: "Er det fornuftig av meg å ta Zyprexa 20 mg i kveld?"

I tillegg til det Kupton sier:

Dette er et forum. Det innebærer at vi helt vanlige folk, med ulike bakgrunner og livserfaringer kan svare eller supplere dersom vi selv vil. Og noe av det beste med DOL er de trådene med liv i, der folk blir engasjert og hjelper hverandre, slik det gjøres i msnge typer samfunn verden over. Selvsagt skal vi være litt varsomme på delforumet for psykiatri, men trådene er ikke forbeholdt fagpersoner.

23 minutter siden, kupton skrev:

Når noen spør om noe som det er umulig å svare skikkelig på, kan vi velge et av to.

1. Alle kan forholde seg tause.

2. Vi kan forklare hvorfor vi ikke kan svare. Eksempelvis kan spørsmålet inneholde alt for få opplysninger til at det er mulig å gi et god svar.

Hvis jeg spør: "Kan jeg dø av hjerneblødning i natt?" Hva svarer du da?

Eller hvis jeg spør: "Er det fornuftig av meg å ta Zyprexa 20 mg i 

14 minutter siden, påskelilje skrev:

I tillegg til det Kupton sier:

Dette er et forum. Det innebærer at vi helt vanlige folk, med ulike bakgrunner og livserfaringer kan svare eller supplere dersom vi selv vil. Og noe av det beste med DOL er de trådene med liv i, der folk blir engasjert og hjelper hverandre, slik det gjøres i msnge typer samfunn verden over. Selvsagt skal vi være litt varsomme på delforumet for psykiatri, men trådene er ikke forbeholdt fagpersoner.

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når en person skriver inn her og stiller konkrete spørsmål. Personen får ikke svar på det hn spør om, men  mottar i stedet kritiske spørsmål, svar og kritikk som ikke hjelper trådstarter, tvert om. Hvorfor kan vi ikke forholde oss til det TS spør om? Eller er dette et diskusjonsforum og ikke en ren spørsmål/svar-tjeneste? Det er ikke alle som orker diskusjoner når man er psyk. 

Bare noen tanker jeg har gjort meg i noen år....

Anonymkode: c6e22...b51

Noen ganger trenger man mer informasjon for å kunne svare. Da er det naturlig å stille spørsmål. Vet ikke helt hva som ligger i kritiske spørsmål. Enig i at noen noen ganger blir svart på en litt frekk måte.

Det veldig synd om økonomien er så skranten i vårt samfunn at fagpersoner i større grad kan være til stede slik at man iallefall får et fagsvar.Det må jo være en stor avlastning for det vanlige helsesystem og åpent nattestid og helg da jo ofte ting skjer.

Anonymkode: 19d2b...3a5

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det veldig synd om økonomien er så skranten i vårt samfunn at fagpersoner i større grad kan være til stede slik at man iallefall får et fagsvar.Det må jo være en stor avlastning for det vanlige helsesystem og åpent nattestid og helg da jo ofte ting skjer.

Anonymkode: 19d2b...3a5

Vi har i alle fall en meget god erstatning for psykiateren som tidligere var tilknyttet forumet 😉. Tror nesten han også er mer tilstede.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...