Gå til innhold

Å ha fast behandler demper uro og roer sinnet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var veldig rolig og mer fornøyd med livet da jeg gikk hos psyk. sykepleier. Bekymringer ble tatt mye raskere av dage, da jeg fikk diskutert de med en fagperson. Jeg bekymret meg mindre og fikk ikke vrangforestillinger. Er dette grunn nok til å ha fast behandler?

 

Nå har jeg ikke hatt behandler på ett par tre år, og jeg er mer ustabil. Selv om psykose ikke har oppstått (jeg har schizofreni).

 

Er det sløsing av ressurser å ha fast behandler for en som meg, som aldri kommer i fast arbeid, eller er det nok att min hverdag blir bedre?

Anonymkode: 330e2...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er både trygt og godt å ha en terapeut og det hjelper meg nok i hverdagen at jeg går til han. Har også en avtale med han at jeg kan ringe eller sende melding hvis det skulle være noe utenom timene. Det hjelper enormt. Sjelden jeg gjør det, men bare det at jeg har tilbudet gjør at jeg greier meg bedre i hverdagen. 

Nå er det vel ikke bare det om en jobber eller ikke, men hvilken livskvalitet en har som betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...