Gå til innhold

Vet ikke om jeg skal le eller gråte

Anbefalte innlegg

Har nå fått høre av behandler at jeg kan bli bedre, men det vil ta år og kreve hardt arbeid. På en side er det positivt og jeg får et håp om at ting kan ordne seg, men på den andre siden vet jeg hva hardt arbeid innebærer og at det fremover kommer til å bli enda tøffere, har allerede gått til behandling i 3 år og jeg har en kjøre vei på 3 timer tur/retur til behandling. Det virker så uoverkommelig, men samtidig så er dette noe jeg ønsker og motivasjon øker litt igjen. Alt er mer komplisert enn først antatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/445324-vet-ikke-om-jeg-skal-le-eller-gr%C3%A5te/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mulig å få samme behandling nærmere bosted? 

Hva tenker du selv om at det kommer til å bli tøffere fremover? Har du gjort deg noen tanker om det, siden du vet hva det innebærer? Er du motivert for dette arbeidet? 

Jeg vet også hva hardt arbeid innebærer. Det er tøft. Men det er verdt det. Det har vært en viktig investering i fremtiden. Jeg håper at du også synes det er verdt det. Det er alltid godt å høre at det er håp, sug det til deg :) 

Det høres veldig omstendelig og vanskelig ut ,men de store prestasjoner i livet er jo ofte det. Det viktigste i livet er ofte å " være noe for seg selv" tror jeg.  Hva andre mener og andres syn er jo egentlig ikke det mest vesentlige i livet eller burde være det.Jeg vet ikke. Tror bare man må prøve å tenke selv i våre dager.  Ikke lett å vite hva man skal tro på i dag.

Anonymkode: b3322...85b

3 timer siden, MxxM skrev:

Er det mulig å få samme behandling nærmere bosted? 

Hva tenker du selv om at det kommer til å bli tøffere fremover? Har du gjort deg noen tanker om det, siden du vet hva det innebærer? Er du motivert for dette arbeidet? 

Jeg vet også hva hardt arbeid innebærer. Det er tøft. Men det er verdt det. Det har vært en viktig investering i fremtiden. Jeg håper at du også synes det er verdt det. Det er alltid godt å høre at det er håp, sug det til deg :) 

Dessverre er det ikke mulighet å få samme behandling nærmere, eller behandling i det hele tatt, sånn er det når man bor langt, langt ute på landet. 

Jeg tenker at det er noe jeg må igjennom og det er noe jeg har lyst til selv om det kommer til å bli tøffere. Det kommer bl.a. til å bli følelsesmessig tøft for det jeg sliter mest med er affektfobi, dette har fått pågå i veldig, veldig mange år slik at det vil ta tid. Tanken på alt dette er skremmende, men motivasjon er på topp og dette er noe jeg ønsker. Synes affektfobi er vanskelig å jobbe med siden alt sitter inne i meg.

Dette er noe jeg selv har startet på, som jeg må fullføre så lenge det er håp 

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Å kjøre tre timer for å få behandling hørtes mye ut,men hvis det er verdt det er det jo greit. Det er jo hardt arbeid som skal til for å få det bedre,jeg har selv kjempet i mange år. 

Ja det høres mye ut og det er det, men har dessverre ikke andre muligheter. Jeg bruker store deler av dagen til og fra når jeg har time hos behandler.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det høres veldig omstendelig og vanskelig ut ,men de store prestasjoner i livet er jo ofte det. Det viktigste i livet er ofte å " være noe for seg selv" tror jeg.  Hva andre mener og andres syn er jo egentlig ikke det mest vesentlige i livet eller burde være det.Jeg vet ikke. Tror bare man må prøve å tenke selv i våre dager.  Ikke lett å vite hva man skal tro på i dag.

Anonymkode: b3322...85b

Ja det er veldig omstendelig og vanskelig, ikke bare for meg med for behandlerne jeg har og har hatt. 

Problemet her er ikke hva andre mener og synes, men at jeg har problemer slik at jeg sliter meg selv ut. 

Noen ganger får jeg lyst til å rømme, men jeg kan ikke rømme fra meg selv og det jeg kjenner inni meg, det vil alltid følge meg uansett hvor jeg går.

21 minutter siden, Fionys skrev:

Dessverre er det ikke mulighet å få samme behandling nærmere, eller behandling i det hele tatt, sånn er det når man bor langt, langt ute på landet. 

Jeg tenker at det er noe jeg må igjennom og det er noe jeg har lyst til selv om det kommer til å bli tøffere. Det kommer bl.a. til å bli følelsesmessig tøft for det jeg sliter mest med er affektfobi, dette har fått pågå i veldig, veldig mange år slik at det vil ta tid. Tanken på alt dette er skremmende, men motivasjon er på topp og dette er noe jeg ønsker. Synes affektfobi er vanskelig å jobbe med siden alt sitter inne i meg.

Dette er noe jeg selv har startet på, som jeg må fullføre så lenge det er håp 

Ja det høres mye ut og det er det, men har dessverre ikke andre muligheter. Jeg bruker store deler av dagen til og fra når jeg har time hos behandler.

Ja det er veldig omstendelig og vanskelig, ikke bare for meg med for behandlerne jeg har og har hatt. 

Problemet her er ikke hva andre mener og synes, men at jeg har problemer slik at jeg sliter meg selv ut. 

Noen ganger får jeg lyst til å rømme, men jeg kan ikke rømme fra meg selv og det jeg kjenner inni meg, det vil alltid følge meg uansett hvor jeg går.

Jeg tror du klarer dette. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...