Gå til innhold

Håper på svar fra kupton

Anbefalte innlegg

Hei!

når er det indikasjon for å bruke 20mg cipralex og 150mg wellbutrin? Legen min mener jeg skal starte på wellbutrin i tillegg til cipralex, pga depresjon og masse angst. Er litt redd for å bruke to typer medisin kjenner jeg. Er wellbutrin trygt?

Anonymkode: 573e4...020

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/445328-h%C3%A5per-p%C3%A5-svar-fra-kupton/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I depresjonsbehandlingen i dag tror jeg kombinasjonen av SSRI og Wellbutrin er det beste som kan tilbys.

Har du angst kun når du er deprimert, er Wellbutrin et godt middel også mot angsten.

Har du derimot alvorlig angst uavhengig av depresjon, kan Wellbutrin forsterke angsten. Det er et forsøk verdt. Det verste som kan skje er at du må slutte med Wellbutrin igjen pga forverret angst.

Tusen takk for svar!

jeg ble litt redd når jeg leste om bivirkninger som kramper. Er dette vanlig?

jeg tar da legens (og ditt råd), og starter med wellbutrin i tillegg i morgen. Er bare så utrolig skeptisk mtp medisiner.. jeg har mye angst, men det kommer nok sikkert pga depresjon vil jeg tro. Jeg får prøve og se. 

Annonse

Jeg begynte på wellbutrin, så leser jeg pakningsvedlegget. Dette virker jo som en veldig skummel medisin! Er det det?

jeg drikker aldri alkohol, så det er ikke noe problem. Men det står at man risikerer kramper om man tar beroligende midler, og jeg bruker sobril.. håper du kan si noe beroligende til meg. Jeg har ekstrem helseangst/angst, og er veldig redd for medisiner.. 

håper du kan svare meg Kupton

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte på wellbutrin, så leser jeg pakningsvedlegget. Dette virker jo som en veldig skummel medisin! Er det det?

jeg drikker aldri alkohol, så det er ikke noe problem. Men det står at man risikerer kramper om man tar beroligende midler, og jeg bruker sobril.. håper du kan si noe beroligende til meg. Jeg har ekstrem helseangst/angst, og er veldig redd for medisiner.. 

Wellbutrin er en cirka like skummel medisin som en kopp kaffe. 

Se på bivirkningslisten til Peyona (koffein) så ser du at den er nesten like skummel. 

1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Wellbutrin er en cirka like skummel medisin som en kopp kaffe. 

Se på bivirkningslisten til Peyona (koffein) så ser du at den er nesten like skummel. 

Haha, takk for svar:-) må le litt av meg selv.. er bare så redd for å få alvorlige bivirkninger. Ble faktisk beroliget av det du skrev. 

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med kramper og beroligende tror jeg helst er hvis en bruker en del beroligende og slutter brått.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...