Gå til innhold

Triks for å unngå mareritt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest franklyscarlet

Jeg hadde mye mareritt som barn og ungdom. Leste et sted at en ikke burde sove på ryggen, da det kan gi økt tendens til å få mareritt. Jeg begynte å sove på magen, og marerittene ga seg. - Men, hvis jeg skulle komme til å havne på ryggen mens jeg sover får jeg alltid mareritt. Ikke tull😊

Jeg fikk forferdelige mareritt hver natt da jeg brukte Efexor. Marerittene forsvant da jeg sluttet på medisinen. Vet dessverre ikke hvordan man kan bli kvitt mareritt, men finnes råd om hvordan man kan håndtere mareritt.

Anonymkode: 0d013...461

Annonse

Takker for innspill. Jeg sover alltid på siden. Tror marerittene kan ha sammenheng med noen hjertemedisiner jeg må ta. Mareritt er nevnt som mulig bivirkning og jeg har i grunnen ikke noe valg da dette er medisiner jeg MÅ ta etter infarkt for noen uker siden.

Det rare er at marerittene er nokså like men har ingen direkte sammenheng med noe jeg har opplevd eller følt.

3 timer siden, franklyscarlet skrev:

Jeg hadde mye mareritt som barn og ungdom. Leste et sted at en ikke burde sove på ryggen, da det kan gi økt tendens til å få mareritt. Jeg begynte å sove på magen, og marerittene ga seg. - Men, hvis jeg skulle komme til å havne på ryggen mens jeg sover får jeg alltid mareritt. Ikke tull😊

Akkurat sånn har jeg det også. 

Andre tips er å bestemme seg for å stå ut drømmen til den slutter naturlig. Tving deg selv til å drømme ferdig, det sies at alle drømmer slutter godt. 

1 minutt siden, Soletti skrev:

Akkurat sånn har jeg det også. 

Andre tips er å bestemme seg for å stå ut drømmen til den slutter naturlig. Tving deg selv til å drømme ferdig, det sies at alle drømmer slutter godt. 

Det går jo ikke når man ofte våkner livredd!

4 timer siden, cilie skrev:

Det går jo ikke når man ofte våkner livredd!

Nei enkelt er det ikke men jeg har presset meg til det en gang jeg hadde den samme redselsfulle drømmen natt etter natt. Gikk til slutt men håper jeg slipper å gjøre det igjen. 

Jeg har hatt mareritt og mye nattesvette hver eneste natt etter at jeg begynte på Lamictal. Ikke funnet noen løsning på dette. Men tror det har bedret seg en del etter at jeg begynte med intensiv trening og reduserte søvntid. Får litt dypere søvn virker det som.

Anonymkode: 91efa...f35

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...