Gå til innhold

Strålende smerter i underlivet!


Camillam

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en 20 år gammel kvinne som i flere måneder har hatt smerter nederst i magen ved eggstokkene. Har smerter under sex, strålende smerter spesielt på høyre side nederst på magen (dette er ikke konstant men i perioder), litt trykkømhet og mensen kommer 2 dager før den skal og etter hver menstruasjon er over kommer det blod to dager etterpå igjen. Hva kan dette være? Har skjedd to ganger nå at jeg har ringet legevakt på grunn av så intense smerter, men det varer bare 2 timer ca, så går det vekk. Begynner å bli litt bekymret :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ut fra de opplysninger du kommer med, kan jeg ikke stille noen diagnose, men du bør få en sjekk hos din lege. Den godartede tilstanden endometriose kan gi smerter i forbindelse med menstruasjon og/eller ved samleie. eggløsning kan hos noen gi forbigående smerter. Men slike smerter er ikke tegn på noe alvorlig. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Noen former av endometriose kan ses på MR, men i mange tilfeller er det bare kikkhullsoperasjon som kan avsløre det. Vennlig hilsen Mette

PS det var ikke tale om henvisning til gynekolog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...