Gå til innhold

Manglende eggløsning


Trondheimsfrue

Anbefalte innlegg

Trondheimsfrue

Hei!

Jente 26 år, sluttet med p-piller i juni. Syklus på 28-28-31-31 dager siden da, men verken EL-tester eller temperaturmåling viser at jeg har eggløsning... Ingen positive EL-tester og ingen økende temperatur. Og det er jo ikke mulig å bli gravid hvis man ikke har eggløsning.... 

Masse rot med syklusen når jeg gikk på p-piller, med blødninger i øst og vest og korte sykluser, derfor jeg sluttet på det tidspunktet jeg gjorde - hvis det har noe betydning.

Hvor lang tid tar det før EL kan komme tilbake? Må jeg virkelig vente et helt år før det kan gjøres noe med? 

Hilsen fortvilet jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Med så regelmessige sykluser er det rart at du ikke kan påvise eggløsning. Jeg vil derfor foreslå at du går til din fastlege og får målt progesteron  ca. en uke før ventet menstruasjon (blodprøve hvor det kanskje også bør måles FSH, LH, prolaktin og TSH), eller på dag 21-25 i syklus. Hvis det ikke viser eggløsning, så kan det bli aktuelt med stimulering til eggløsning. Her har man forskjellige metoder.

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...