Gå til innhold

500 kr for en eksamensutskrift vgs


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trengte på oppfordring fra nav en eksamensutskrift langt tilbake i tid. Det skal de ha 500 kr for. Har noen erfart noe liknende? Vi har ikke alle alt tipp topp mederne som på denne skolen.

Anonymkode: 37ce8...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trengte på oppfordring fra nav en eksamensutskrift langt tilbake i tid. Det skal de ha 500 kr for. Har noen erfart noe liknende? Vi har ikke alle alt tipp topp mederne som på denne skolen.

Anonymkode: 37ce8...a68

Høres ikke unormalt ut det. De skal jo ha betalt for det de gjør og for å slippe at folk kommer i tide og utide og ber som utskrifter så har de valgt å sette prisen såpass høyt.

Hva er "mederne"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte må ha forferdelig lite å drive med spør du meg. Spesielt i dette NAV. Dumt at de ikke opplyste det var så dyrt på sine nettsider eller i epost i forkant. Men det er kanskje ikke vanlige forbrukervernet som gjelder her.

Anonymkode: 37ce8...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte må ha forferdelig lite å drive med spør du meg. Spesielt i dette NAV. Dumt at de ikke opplyste det var så dyrt på sine nettsider eller i epost i forkant. Men det er kanskje ikke vanlige forbrukervernet som gjelder her.

Anonymkode: 37ce8...a68

Hver skole avgjør gebyret selv, så dette er det nok riktigst at skolene opplyser om selv ved henvendelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noe med samfunnets kontrollfunksjoner som svikter tror jeg. Skulle ikke denne " Vitnemålsportalen" ivareta alt slikt?  Hvem gir egentlig karakterene??

Anonymkode: 37ce8...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man glemmer helt at så mange av oss har det meget hardt nå. Rart ikke nettsidene opplyser mer. Eller var det første gang nav hadde sagt noe om slikt. Aldri skjedd før kanskje.

Anonymkode: 37ce8...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Til slutt gikk jeg å hentet og betalte denne utskriften på denne skolen som jeg ingen gode minner har fra. Jeg var for redd at det skulle føre til krav om inkasso til slutt og det blir raskt snø og glatt føre. Skolen så bra ut nå med egen lunsjmeny og kantine. Høyt undrr taket men kanskje kaldt om vinteren. Har tenkt på å innrede egen bolig noe lignende om jeg vinner i lotto. Men strøm koster i dag så det blir kanskje bare med tanken eller drømmen. Treverket i bygget var veldig ensformig men det skulle sikkert være sånn. Her kunne man få hamburgre og litt av hvert. Utskriften var pent satt opp til og med med sykedager for hvert år som de kanskje hadde fisket opp av arkivet sitt. Det forrige vitnemålet hadde ingenting slikt og heller ingen ordenskarakter. Jaja. Jeg gikk aldri noe " omigjen" så de har ikke hatt mye utgifter på meg selv om karakterene ikke ble stort å rope hurra for. Jeg måtte jo også ta blindtarmen midt oppi eksamen. Var for trett til noen særlig russefeiring. Hadde da fått nye tenner. Bekostet av snille foreldre.

Anonymkode: 37ce8...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er smertelig klar over hvor meget alt koster i dag. Det blir lite til overs for de fleste i dag tror jeg.

Anonymkode: 37ce8...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld om mine innlegg har vært av den sure sorten.Sigarettrøking har den effekten og alt det koster i penger å røke ikke minst. Altfor mye. Godt jeg har strikkingen å ty til.

Anonymkode: 37ce8...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld om mine innlegg har vært av den sure sorten.Sigarettrøking har den effekten og alt det koster i penger å røke ikke minst. Altfor mye.

Veldig lurt å slutte med det hvis du har dårlig råd.

Anonymkode: c19b6...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til slutt gikk jeg å hentet og betalte denne utskriften på denne skolen som jeg ingen gode minner har fra. Jeg var for redd at det skulle føre til krav om inkasso til slutt og det blir raskt snø og glatt føre. Skolen så bra ut nå med egen lunsjmeny og kantine. Høyt undrr taket men kanskje kaldt om vinteren. Har tenkt på å innrede egen bolig noe lignende om jeg vinner i lotto. Men strøm koster i dag så det blir kanskje bare med tanken eller drømmen. Treverket i bygget var veldig ensformig men det skulle sikkert være sånn. Her kunne man få hamburgre og litt av hvert. Utskriften var pent satt opp til og med med sykedager for hvert år som de kanskje hadde fisket opp av arkivet sitt. Det forrige vitnemålet hadde ingenting slikt og heller ingen ordenskarakter. Jaja. Jeg gikk aldri noe " omigjen" så de har ikke hatt mye utgifter på meg selv om karakterene ikke ble stort å rope hurra for. Jeg måtte jo også ta blindtarmen midt oppi eksamen. Var for trett til noen særlig russefeiring. Hadde da fått nye tenner. Bekostet av snille foreldre.

Anonymkode: 37ce8...a68

Det er litt vanskelig å forstå hva glatt føre og skolens lunsjmeny og byggeskikk har med ditt behov for vitnemål å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt gode grunner for å hente utskriften før ytteligere problemer kunne oppstå.

Alt koster i dag. Det er riktig det.

Anonymkode: 37ce8...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er nok ikke så lett i dag. Å drive skoler heller vil jeg tro. Denne skolen hadde også blitt avviklet/ byttet navn.

Men aldri jeg lytter særlig til en NAV representant igjen.

Anonymkode: 37ce8...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mer og mer skeptisk.Det er bare veldig mye svindel og kriminalitet i dag tror jeg. Dette er et slikt pressområde tror jeg.

Anonymkode: 37ce8...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt er nok ikke så lett i dag. Å drive skoler heller vil jeg tro. Denne skolen hadde også blitt avviklet/ byttet navn.

Men aldri jeg lytter særlig til en NAV representant igjen.

Anonymkode: 37ce8...a68

Hva skal NAV med en utskrift av vgs hvis du er i midten av 60-årene?

Anonymkode: c19b6...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...