Gå til innhold

Utredning for AS (asperger)

Anbefalte innlegg

yellow ledbetter

Noen som vet hvor lang tid en sånn utredning tar, og om det er vanlig å få avslag første gang, og måtte mase for å få det?

Jeg spør ikke for min egen del, men for en annen voksen som har ADHD-diagnose, og har gått til en privatpraktiserende psykiater som har tatt noen aspergertester som ga høy skår. Psykiateren skulle sende henvisning til voksenhabiliteringen for videre utredning. Jeg tror dessverre at dette ikke har blitt gjort, siden det aldri har kommet noen bekreftelse på det. Nå er ikke psykiateren tilgjengelig på grunn av permisjon og utenlandsopphold, så da er det vel best å prøve på nytt via fastlegen?

Når denne personen har ADHD-diagnose og historikk med autisme i familien, pluss årelange problemer med angst og depresjon, manglende utdanning, ingen fast jobb etc. så burde det vel gå gjennom? Eller?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/445365-utredning-for-as-asperger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Noen som vet hvor lang tid en sånn utredning tar,

Det tok ett år fra fastlegen sendte henvendelse før jeg fikk innkallelse til time (og det var etter en purring).

6 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

og om det er vanlig å få avslag første gang, og måtte mase for å få det?

Jeg spør ikke for min egen del, men for en annen voksen som har ADHD-diagnose, og har gått til en privatpraktiserende psykiater som har tatt noen aspergertester som ga høy skår. Psykiateren skulle sende henvisning til voksenhabiliteringen for videre utredning. Jeg tror dessverre at dette ikke har blitt gjort, siden det aldri har kommet noen bekreftelse på det. Nå er ikke psykiateren tilgjengelig på grunn av permisjon og utenlandsopphold, så da er det vel best å prøve på nytt via fastlegen?

Når denne personen har ADHD-diagnose og historikk med autisme i familien, pluss årelange problemer med angst og depresjon, manglende utdanning, ingen fast jobb etc. så burde det vel gå gjennom? Eller?

Det burde det.

Anonymkode: 7fdc2...8c4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...