Gå til innhold

Så innmari ulykkelig forelsket på grunn av religion!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler at hele livet bare er en løgn, fordi jeg som alle andre, har vel fått kjærligheten rosemalt. Som om det er så garantert å treffe riktig mann, få barn med han, og foreldre som "gleder seg" til jeg har kjæreste. Men alt ble kanskje litt omvendt av hva alle hadde trodd og drømt om. 
Har hatt 2 forelskelser før, og det var norske menn. Var veldig ung da jeg likte han første som da var litt for gammel for meg. Neste tok jeg ikke steget med da jeg har slitt med depresjon og selvhat. Mistet nå likevel følelsene etter 3 år, og vi har kontakt som venner. Han har fått seg kjæreste. 
Jeg falt også for en ny mann, men han er muslimsk denne gangen 😩 Jeg driver å prøver å lese meg opp om Islam for å forstå. 
Han ber en gang i uka og drikker ikke alkohol. Det er egentlig ikke noe verre enn at jeg gjør yoga/har min tro, jeg ligger også unna alkohol og spiser ikke svin. 
Men jeg er redd for hva han tror på ellers. Han har 2 søstere, den ene bruker hijab, hans mor brukte hijab. Andre søsteren og hans kvinnelige slektninger bruker ikke dette, og viser hår og kler seg mer som oss.
Likevel er jeg redd når jeg leser om Islam. Kvinnen skal ikke vise noe kropp, bare for sin mann. Mannen kan ha flere koner. Mannen kan gifte seg meg ikke-muslimsk kvinne, men ikke omvendt. Det er jo bare urettferdig. Jeg vet virkelig ikke hvordan han ser slike ting.
Han har vist meg interesse, men han vet at jeg ikke er muslim. Hvorfor meg?? 
Jeg er bare så irritert for at jeg fikk følelser for han. For noe muslim f**n skap liksom :( 
Han har gitt meg klemmer, og å stå inn til den kroppen ❤️
 Han er den eneste som frister. 
Jeg ser frem til å treffe han igjen, men jeg tror ikke det egenlig skjer. 

Leser så mange stygge kommentarer mot vesltige damer som blir sammen med muslimske menn. Kan disse mennene egentlig bli glad i noen? Jeg føler allerede det er dødfødt. Irriterende følelser. Jeg aner ikke hvorfor jeg måtte få dem. 

Anonymkode: 97b4d...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at hele livet bare er en løgn, fordi jeg som alle andre, har vel fått kjærligheten rosemalt. Som om det er så garantert å treffe riktig mann, få barn med han, og foreldre som "gleder seg" til jeg har kjæreste. Men alt ble kanskje litt omvendt av hva alle hadde trodd og drømt om. 
Har hatt 2 forelskelser før, og det var norske menn. Var veldig ung da jeg likte han første som da var litt for gammel for meg. Neste tok jeg ikke steget med da jeg har slitt med depresjon og selvhat. Mistet nå likevel følelsene etter 3 år, og vi har kontakt som venner. Han har fått seg kjæreste. 
Jeg falt også for en ny mann, men han er muslimsk denne gangen 😩 Jeg driver å prøver å lese meg opp om Islam for å forstå. 
Han ber en gang i uka og drikker ikke alkohol. Det er egentlig ikke noe verre enn at jeg gjør yoga/har min tro, jeg ligger også unna alkohol og spiser ikke svin. 
Men jeg er redd for hva han tror på ellers. Han har 2 søstere, den ene bruker hijab, hans mor brukte hijab. Andre søsteren og hans kvinnelige slektninger bruker ikke dette, og viser hår og kler seg mer som oss.
Likevel er jeg redd når jeg leser om Islam. Kvinnen skal ikke vise noe kropp, bare for sin mann. Mannen kan ha flere koner. Mannen kan gifte seg meg ikke-muslimsk kvinne, men ikke omvendt. Det er jo bare urettferdig. Jeg vet virkelig ikke hvordan han ser slike ting.
Han har vist meg interesse, men han vet at jeg ikke er muslim. Hvorfor meg?? 
Jeg er bare så irritert for at jeg fikk følelser for han. For noe muslim f**n skap liksom :( 
Han har gitt meg klemmer, og å stå inn til den kroppen ❤️
 Han er den eneste som frister. 
Jeg ser frem til å treffe han igjen, men jeg tror ikke det egenlig skjer. 

Leser så mange stygge kommentarer mot vesltige damer som blir sammen med muslimske menn. Kan disse mennene egentlig bli glad i noen? Jeg føler allerede det er dødfødt. Irriterende følelser. Jeg aner ikke hvorfor jeg måtte få dem. 

Anonymkode: 97b4d...748

Muslimske menn er naturlig like forskjellige som andre menn. Det finnes snille menn og mindre snille menn, og du ønsker heller en snill mann enn en mindre snill mann, uansett religion ;). Når det er sagt har vanligvis religion en større plass i en muslims liv enn i en kristens. Jeg kjenner faktisk til et eksempler på liberale muslimske menn som har giftet seg med norske kvinner, og som etter noen år har funnet tilbake til sin barndoms tro og ønsker at barna skal oppdras muslimsk og kanskje også at kona begynner med hijab. Sier ikke at dette vil gjelde din kjære, men tror det er ganske typisk. Føler meg litt fordomsfull som sier jeg ville vært skeptisk, men det ville jeg faktisk vært.

 

PS - muslimske menn kan gifte seg med ikke-muslimske kvinner fordi det i utgangspunktet forventes at kvinnen (og barna) følger mannens tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Muslimske menn er naturlig like forskjellige som andre menn. Det finnes snille menn og mindre snille menn, og du ønsker heller en snill mann enn en mindre snill mann, uansett religion ;). Når det er sagt har vanligvis religion en større plass i en muslims liv enn i en kristens. Jeg kjenner faktisk til et eksempler på liberale muslimske menn som har giftet seg med norske kvinner, og som etter noen år har funnet tilbake til sin barndoms tro og ønsker at barna skal oppdras muslimsk og kanskje også at kona begynner med hijab. Sier ikke at dette vil gjelde din kjære, men tror det er ganske typisk. Føler meg litt fordomsfull som sier jeg ville vært skeptisk, men det ville jeg faktisk vært.

 

PS - muslimske menn kan gifte seg med ikke-muslimske kvinner fordi det i utgangspunktet forventes at kvinnen (og barna) følger mannens tro

Takk. Nei jeg synes ikke du er for generaliserende og fordomsfull. Du er realistisk, og det er kanskje det jeg er også. Derfor er dette så tungt. Men hvis det er så ille med Islam og muslimer som vi vestlige skal ha det til, hvorfor vil de da ofte tilbake til dette og barna skal oppdras slik? Altså... for all del, jeg kan leve med at barna ikke spiser svin eller får alkohol. Men jeg vil da ikke tvinge de til å be flere ganger om dagen, tvinge datteren min i hijab og omskjære gutten. Heller ikke måtte be flere ganger for dagen. Heller ikke noe tvangsekteskap selvfølgelig. 

Men jeg har direkte vanskelig for å tro at bare fordi de er muslimske så er de onde. Jeg vet om en muslim som var sammen med ei skandinavisk jente og det er slutt. Kjenner ingen av dem godt så jeg vet ikke hvorfor. Men jeg tror ikke han brukte henne som midlertidig morro. Han er nå singel. Det må da være grusomt for muslimen også da..forferdelig ensomt å ha en kjæreste fordi hun skal være morro? Klarer bare ikke å tro at de er så slemme. 

Uansett, til min sak. Jeg har hørt og latt meg påvirke veldig av de rundt meg. Til tross for at det er jeg som har kjent dem best og studerer Islam litt, så gav jeg etter for hva de tenkte. De generaliserer veldig. 

Men så vil ikke jeg fremstå som naiv. Jeg vil heller ikke bli den moren som kommer til Norge med barna mine, som lever som muslimer. Mens mine søsken har fullt norske barn. Må innrømme at muslimske ofte virker litt mer tafatte og treige i toppen. De er smarte på noen måter, men norske er ofte mer dannede. Er nesten redd mine barn kan bli mobbeoffer.

Anonymkode: 97b4d...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Nei jeg synes ikke du er for generaliserende og fordomsfull. Du er realistisk, og det er kanskje det jeg er også. Derfor er dette så tungt. Men hvis det er så ille med Islam og muslimer som vi vestlige skal ha det til, hvorfor vil de da ofte tilbake til dette og barna skal oppdras slik? Altså... for all del, jeg kan leve med at barna ikke spiser svin eller får alkohol. Men jeg vil da ikke tvinge de til å be flere ganger om dagen, tvinge datteren min i hijab og omskjære gutten. Heller ikke måtte be flere ganger for dagen. Heller ikke noe tvangsekteskap selvfølgelig. 

Men jeg har direkte vanskelig for å tro at bare fordi de er muslimske så er de onde. Jeg vet om en muslim som var sammen med ei skandinavisk jente og det er slutt. Kjenner ingen av dem godt så jeg vet ikke hvorfor. Men jeg tror ikke han brukte henne som midlertidig morro. Han er nå singel. Det må da være grusomt for muslimen også da..forferdelig ensomt å ha en kjæreste fordi hun skal være morro? Klarer bare ikke å tro at de er så slemme. 

Uansett, til min sak. Jeg har hørt og latt meg påvirke veldig av de rundt meg. Til tross for at det er jeg som har kjent dem best og studerer Islam litt, så gav jeg etter for hva de tenkte. De generaliserer veldig. 

Men så vil ikke jeg fremstå som naiv. Jeg vil heller ikke bli den moren som kommer til Norge med barna mine, som lever som muslimer. Mens mine søsken har fullt norske barn. Må innrømme at muslimske ofte virker litt mer tafatte og treige i toppen. De er smarte på noen måter, men norske er ofte mer dannede. Er nesten redd mine barn kan bli mobbeoffer.

Anonymkode: 97b4d...748

Beklager, men her er det du som virker fordomsfull, og det virker ikke utelukkende å ha med religion å gjøre (kfr. særlig det jeg har uthevet).

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis det er så ille med Islam og muslimer som vi vestlige skal ha det til, hvorfor vil de da ofte tilbake til dette og barna skal oppdras slik?

Den reaksjonen er ikke så uforståelig i et så sekulært / "avkristnet" samfunn som vårt. Det er ikke sikkert vi hadde vært der vi er i Norge i dag heller (mht. kjønnsroller etc.) hvis både kirken og myndighetene hadde kjørt hardt på at alle de reglene vi nå oppfatter som undertrykkende og urettferdige, er innstiftet av en guddom og må følges hvis man vil ikke skal støtes ut av fellesskapet.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har direkte vanskelig for å tro at bare fordi de er muslimske så er de onde.

Jeg synes ikke det gir mening i å tenke på dem som onde, men som konservative og under hard påvirkning - som i noen tilfeller likner hjernevask / indoktrinering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at hele livet bare er en løgn, fordi jeg som alle andre, har vel fått kjærligheten rosemalt. Som om det er så garantert å treffe riktig mann, få barn med han, og foreldre som "gleder seg" til jeg har kjæreste. Men alt ble kanskje litt omvendt av hva alle hadde trodd og drømt om. 
Har hatt 2 forelskelser før, og det var norske menn. Var veldig ung da jeg likte han første som da var litt for gammel for meg. Neste tok jeg ikke steget med da jeg har slitt med depresjon og selvhat. Mistet nå likevel følelsene etter 3 år, og vi har kontakt som venner. Han har fått seg kjæreste. 
Jeg falt også for en ny mann, men han er muslimsk denne gangen 😩 Jeg driver å prøver å lese meg opp om Islam for å forstå. 
Han ber en gang i uka og drikker ikke alkohol. Det er egentlig ikke noe verre enn at jeg gjør yoga/har min tro, jeg ligger også unna alkohol og spiser ikke svin. 
Men jeg er redd for hva han tror på ellers. Han har 2 søstere, den ene bruker hijab, hans mor brukte hijab. Andre søsteren og hans kvinnelige slektninger bruker ikke dette, og viser hår og kler seg mer som oss.
Likevel er jeg redd når jeg leser om Islam. Kvinnen skal ikke vise noe kropp, bare for sin mann. Mannen kan ha flere koner. Mannen kan gifte seg meg ikke-muslimsk kvinne, men ikke omvendt. Det er jo bare urettferdig. Jeg vet virkelig ikke hvordan han ser slike ting.
Han har vist meg interesse, men han vet at jeg ikke er muslim. Hvorfor meg?? 
Jeg er bare så irritert for at jeg fikk følelser for han. For noe muslim f**n skap liksom :( 
Han har gitt meg klemmer, og å stå inn til den kroppen ❤️
 Han er den eneste som frister. 
Jeg ser frem til å treffe han igjen, men jeg tror ikke det egenlig skjer. 

Leser så mange stygge kommentarer mot vesltige damer som blir sammen med muslimske menn. Kan disse mennene egentlig bli glad i noen? Jeg føler allerede det er dødfødt. Irriterende følelser. Jeg aner ikke hvorfor jeg måtte få dem. 

Anonymkode: 97b4d...748

Statistikken viser at det 2-3 ganger så stor sjangse for at et slikt forhold skal gå i vasken.

Like barn leker best.

Anonymkode: 20713...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Statistikken viser at det 2-3 ganger så stor sjangse for at et slikt forhold skal gå i vasken.

Like barn leker best.

Anonymkode: 20713...185

Men derfor er jeg så jævlig irritert på at mennene jeg treffer her er gørrr kjedelige. De er ikke noe tennende for meg :( ikke fordi de norske, men fordi det tilfedligvis er slik. Hvorfor kunne han ikke vært her?

Anonymkode: 97b4d...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Statistikken viser at det 2-3 ganger så stor sjangse for at et slikt forhold skal gå i vasken.

Like barn leker best.

Anonymkode: 20713...185

Og når du nevner statistikk.. blir så irritert på de menneskene som har "vært der" før meg. Og skapt en negativ statistikk 😛

Anonymkode: 97b4d...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Xtra skrev:

Muslimske menn er naturlig like forskjellige som andre menn. 

Denne muslimske mannen må iallefall være noe helt for seg selv, var han ikke katolikk i forrige uke? Skal se han blir jøde neste 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kayia skrev:

Denne muslimske mannen må iallefall være noe helt for seg selv, var han ikke katolikk i forrige uke? Skal se han blir jøde neste 😛 

Tror du? Jeg oppfattet det ikke slik, men har tatt feil før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kayia skrev:

Denne muslimske mannen må iallefall være noe helt for seg selv, var han ikke katolikk i forrige uke? Skal se han blir jøde neste 😛 

Nå er jeg 99% sikker på at du blander kortene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Tror du? Jeg oppfattet det ikke slik, men har tatt feil før.

 

1 minutt siden, laban skrev:

Nå er jeg 99% sikker på at du blander kortene.

Huff, dumt av meg i såfall, men det er noe med stilen...

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men derfor er jeg så jævlig irritert på at mennene jeg treffer her er gørrr kjedelige. De er ikke noe tennende for meg :( ikke fordi de norske, men fordi det tilfedligvis er slik. Hvorfor kunne han ikke vært her?

Anonymkode: 97b4d...748

Du fremstår som umoden.

Anonymkode: 20713...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du fremstår som umoden.

Anonymkode: 20713...185

Er jeg umoden fordi jeg irriterer meg over at de jeg forelsker meg i ikke er aktuelle pga avstand og religion?? Hvorfor dette behovet for å bemerke hva andre er i tråder hele tiden? Tråden handler ikke om at jeg er umoden eller ikke! 

Anonymkode: 97b4d...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Kayia skrev:

 

Huff, dumt av meg i såfall, men det er noe med stilen...

Hva er det du praternon egentlig?

Anonymkode: 97b4d...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du praternon egentlig?

Anonymkode: 97b4d...748

Du ble forvekslet med en bruker som er sammen med en strengt religiøs katolikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gargamel skrev:

Du ble forvekslet med en bruker som er sammen med en strengt religiøs katolikk. 

Hun har innrømmet å komme med "feilinformasjon" for å villede, så det kan godt være en muslim fra Tyrkia isteden for en katolikk fra mellom-europa.

Anonymkode: 20713...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har innrømmet å komme med "feilinformasjon" for å villede, så det kan godt være en muslim fra Tyrkia isteden for en katolikk fra mellom-europa.

Anonymkode: 20713...185

Det er off-topic å diskutere dette videre i denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har innrømmet å komme med "feilinformasjon" for å villede, så det kan godt være en muslim fra Tyrkia isteden for en katolikk fra mellom-europa.

Anonymkode: 20713...185

Kaiya? Jeg er ts og har ikke kommet med noe feilinfo. Og hvorfor nevner dere disse? Det står i hi at det er en muslim!

Anonymkode: 97b4d...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor nevner dere disse?

Som @Gargamel skrev ovenfor: Det skyldes en forveksling av anonyme brukere, det er ikke din feil. Hvis flere bruker nick, reduseres risikoen for at det skal skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...