Gå til innhold

Uvirkelighetsfølelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er rart... men jeg har til tider opplevd noe veldig rart, helt siden jeg var barn. En sjelden gang når jeg ser meg i speilet så føles alt helt fjernt, får en sånn: hvem er jeg? Kjenner liksom ikke igjen meg selv, føler meg litt ut av kroppen på en måte. Ekstremt ubehagelig. Det varer en stund, så føles alt normalt igjen. Vanskelig å forklare helt hvordan det føles.

hva er dette?

Anonymkode: b21c4...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Depersonalisering/derealisering er vanlig ved både lette og tyngre psykiske lidelser. Har du en angstlidelse eller noe, kan dette være forklaringen.

Anonymkode: eee76...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2018 den 0.22, AnonymBruker skrev:

Dette er rart... men jeg har til tider opplevd noe veldig rart, helt siden jeg var barn. En sjelden gang når jeg ser meg i speilet så føles alt helt fjernt, får en sånn: hvem er jeg? Kjenner liksom ikke igjen meg selv, føler meg litt ut av kroppen på en måte. Ekstremt ubehagelig. Det varer en stund, så føles alt normalt igjen. Vanskelig å forklare helt hvordan det føles.

hva er dette?

Anonymkode: b21c4...5ce

Dette kunne vært skrevet av meg, helt merkelig å lese. Jeg har nøyaktig de samme opplevelsene som deg, helt siden barndommen for min del også. Skulle veldig gjerne visst hva dette kommer av for jeg synes det er skremmende når det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud! Akkurat det har jeg opplevd mange ganger. Ser meg i speilet og er helt fremmed for meg selv . Ut av kroppen ja. Hatt det fra tidlig ungdom, kanskje barn. Jeg vil tro jeg opplever det sånn 2-3 ganger i året i snitt. Utrolig ubehagelig. Jeg skulle også gjerne visst hva det var. Har lurt på om det er en form for epilepsi.

Anonymkode: 2703a...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud! Akkurat det har jeg opplevd mange ganger. Ser meg i speilet og er helt fremmed for meg selv . Ut av kroppen ja. Hatt det fra tidlig ungdom, kanskje barn. Jeg vil tro jeg opplever det sånn 2-3 ganger i året i snitt. Utrolig ubehagelig. Jeg skulle også gjerne visst hva det var. Har lurt på om det er en form for epilepsi.

Anonymkode: 2703a...fea

2-3 ganger i året?? Jeg opplever det sånn hver eneste dag døgnet rundt! Det er mildt sagt et helvete å leve med

Anonymkode: c5e83...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

2-3 ganger i året?? Jeg opplever det sånn hver eneste dag døgnet rundt! Det er mildt sagt et helvete å leve med

Anonymkode: c5e83...599

Da bør jo du virkelig få hjelp av noen. Hvis jeg hadde dette til daglig så hadde jeg ikke klart å levd normalt. Har du snakket med noen om det?

Anonymkode: 2703a...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette brukte jeg også å plages med før. Ca 3-4 ganger i året. Våknet opp og hadde en annen «stemning» i hele meg, som å leve i en film/drøm.  Så avtok dette utover ettermiddag/kveld. Ekkel opplevelse. Fikk også noen slike dager etter at jeg startet på antidepressiva. Jeg og verden føltes annerledes ut...

Anonymkode: 02e46...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...