Gå til innhold

Vaskehjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg flyttet i august og endelig har jeg somlet meg til å skaffe meg vaskehjelp.  Hun kommer og vasker leiligheten på mandag.  Jeg gleder meg;). 

Hvor mange av dere har vaskehjelp?

Anonymkode: c30f4...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ER vaskehjelp 

Anonymkode: a4c6a...1e7

ok, vil det si at du jobber som vaskehjelp?  Jobber du i så fall for et firma, eller selvstendig?

Anonymkode: c30f4...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har vaskehjelp annenhver uke, men får kun det aller nødvendigste gjort, det er langt fra snakk om en nedvask av huset. Skulle gjerne hatt vaskehjelp til mer, f.eks. klesvask/stryk/rydd, orden i diverse skap med mer, enklere vedlikehold i huset etc. Diskuterte dette senest i går med en (utelandsk kvinne) som hadde vaskehjelp/hushjelp 4 timer hver eneste dag, blant annet til forberedende matlaging. Tror fort jeg kunne vent meg til det ;) . Men spørsmålet er om jeg egentlig ønsker å venne meg til å leve slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, vi har vaskehjelp annenhver uke, men får kun det aller nødvendigste gjort, det er langt fra snakk om en nedvask av huset. Skulle gjerne hatt vaskehjelp til mer, f.eks. klesvask/stryk/rydd, orden i diverse skap med mer, enklere vedlikehold i huset etc. Diskuterte dette senest i går med en (utelandsk kvinne) som hadde vaskehjelp/hushjelp 4 timer hver eneste dag, blant annet til forberedende matlaging. Tror fort jeg kunne vent meg til det ;) . Men spørsmålet er om jeg egentlig ønsker å venne meg til å leve slik.

Hushjelp 4 timer hver dag høres eksklusivt ut i hvert fall for meg som bor alene:).  Jeg skal ha vaskehjelp ca. en gang i måneden til å vaske og støvsuge rundt i hjørner og slikt.  Jeg har hatt det før og er fornøyd med å ha noen jeg kan kontakte å be komme når jeg føler behovet.  Jeg gleder meg til å komme hjem til ren leilighet igjen^_^

Anonymkode: c30f4...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ok, vil det si at du jobber som vaskehjelp?  Jobber du i så fall for et firma, eller selvstendig?

Anonymkode: c30f4...5fc

Jeg er privat vaskehjelp for noen. 

Anonymkode: a4c6a...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er privat vaskehjelp for noen. 

Anonymkode: a4c6a...1e7

Kan jeg spørre hvor mye du tar?

Anonymkode: c30f4...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, vi har vaskehjelp annenhver uke, men får kun det aller nødvendigste gjort, det er langt fra snakk om en nedvask av huset. Skulle gjerne hatt vaskehjelp til mer, f.eks. klesvask/stryk/rydd, orden i diverse skap med mer, enklere vedlikehold i huset etc. Diskuterte dette senest i går med en (utelandsk kvinne) som hadde vaskehjelp/hushjelp 4 timer hver eneste dag, blant annet til forberedende matlaging. Tror fort jeg kunne vent meg til det ;) . Men spørsmålet er om jeg egentlig ønsker å venne meg til å leve slik.

Snakk med vaskehjelpen din om det så blir dere sikkert enige :) Jeg tar oppvask, klesvask, skifter sengetøy, vasker badet skikkelig, tørker støv, støvsuger og vasker gulv og fjerner kjøkken annenhver uke. Inkl i prisen er også nedvask av bad og kjøkken. 

Anonymkode: a4c6a...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Snakk med vaskehjelpen din om det så blir dere sikkert enige :) Jeg tar oppvask, klesvask, skifter sengetøy, vasker badet skikkelig, tørker støv, støvsuger og vasker gulv og fjerner kjøkken annenhver uke. Inkl i prisen er også nedvask av bad og kjøkken. 

Anonymkode: a4c6a...1e7

*fjerner søppel 

Anonymkode: a4c6a...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

200 kr PR time 

Anonymkode: a4c6a...1e7

Hvor mange timer bruker du og har du fast avtale hver annen uke?

Anonymkode: c30f4...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mange timer bruker du og har du fast avtale hver annen uke?

Anonymkode: c30f4...5fc

2 timer annenhver uke. Fast tid. 

Anonymkode: a4c6a...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med vaskehjelpen din om det så blir dere sikkert enige :) Jeg tar oppvask, klesvask, skifter sengetøy, vasker badet skikkelig, tørker støv, støvsuger og vasker gulv og fjerner kjøkken annenhver uke. Inkl i prisen er også nedvask av bad og kjøkken. 

Anonymkode: a4c6a...1e7

Rekker du alt det på to timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med vaskehjelpen din om det så blir dere sikkert enige :) Jeg tar oppvask, klesvask, skifter sengetøy, vasker badet skikkelig, tørker støv, støvsuger og vasker gulv og fjerner kjøkken annenhver uke. Inkl i prisen er også nedvask av bad og kjøkken. 

Anonymkode: a4c6a...1e7

Enige? Vaskehjelpen gjør det hun/de får beskjed om og kan rekke i løpet av et par-tre timer, det foreligger ingen uenighet.  Alt det du nevner vil ikke være fysisk mulig å få til på en ordentlig måte i løpet av et par timer, i hvertfall ikke i vårt relativt store hus.

 

Jeg kunne fint klart å holde vaskehjelp i gang et par timer hver dag, men tenker jo at jeg skal klare livet mitt/vårt selv, ønsker ikke å venne meg til at noen gjør alt for meg/oss. Men den hjelpen jeg har setter jeg pris på og den letter hverdagen for meg/oss og gjør at vi slipper å bruke lørdagene til husvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Xtra skrev:

Enige? Vaskehjelpen gjør det hun/de får beskjed om og kan rekke i løpet av et par-tre timer, det foreligger ingen uenighet.  Alt det du nevner vil ikke være fysisk mulig å få til på en ordentlig måte i løpet av et par timer, i hvertfall ikke i vårt relativt store hus.

 

Jeg kunne fint klart å holde vaskehjelp i gang et par timer hver dag, men tenker jo at jeg skal klare livet mitt/vårt selv, ønsker ikke å venne meg til at noen gjør alt for meg/oss. Men den hjelpen jeg har setter jeg pris på og den letter hverdagen for meg/oss og gjør at vi slipper å bruke lørdagene til husvask.

Det var bare et vennlig forslag som du misforsto. Bare glem det jeg skrev. 

Anonymkode: a4c6a...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Rekker du alt det på to timer?

Nedvask av kjøkken og bad gjør jeg  til jul. Ellers rekker jeg alt på to timer ja. 

Anonymkode: a4c6a...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips til TS: invester i riktig utstyr, det sparer du mye tid (og penger) på ;) Sjekk om det finnes butikker som selger profesjonellt renholdsutyr der du bor.

Anonymkode: a4c6a...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...