Gå til innhold

Sjelden uthvilt - tiltak?


Gjest

Anbefalte innlegg

Uansett hvor mye jeg sover er jeg sjelden uthvilt om morgenen. Kan føle meg sliten før jeg drar på jobb, og mange dager er tøffe på jobb pga det. 

Er det vanlig/slik for andre også? 

Finnes det noen tiltak? Det er så slitsomt å ha det slik.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det slik at jeg er dødssliten hele tiden og " går på trassen". Har sikkert noe sammenheng med for mye matinntak med desserter osv.Det blir for mye å jobbe med for kroppen til slutt sikkert. Er også urolig for alt som skjer i verden. Nå også jordskjelv høyt på skala nær oss.Mye panikkangst.Angst for døden.Men jeg " har alderen inne".

Anonymkode: 888e1...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg nær " nullpunktet" og nær ved å gi opp. Men jeg har beskikket mitt bo sånn noenlunde så langt. Så noe tiltak har jeg gjort. Men føler meg nå slik at noen kan få belastningen av å finne min " forlatte og håpløse kropp ( og hode)slengende omkring på en eller anna trapp som ble for bratt til slutt". Her er få utsikter til bedring er jeg redd. Har også kraftig influensa og bronkitt fått på grunn av røking. Ser ikke lyst på situasjonen min. Så nav hadde ringt ,så jeg vil ringe så snart jeg kan. Tror jeg har glemt å skrive  mitt fødselsnummer i et brev til dem. Så jeg tror jeg vet hva det gjelder. Men det bare et ork å ringe.  I dag skal jeg se nærmere på innsparingsmulighetene mine i det daglige. Alt er ikke lett. Det er så mange momenter i ens personlige situasjon ofte.

Anonymkode: 888e1...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske sist jeg følte meg uthvilt - om man ser bort i fra hypomanier jeg har hatt. Tror for min del at det skyldes medisinene jeg står på, men de må jeg ha hvis jeg skal unngå å bli veldig alvorlig psyk i månedsvis av gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. 

Har funnet ut at det kan skyldes at jeg er i mye aktivitet. I går gikk jeg 14.000 skritt, 9 km og 15 etasjer (det er ikke mosjon, men aktivitet - mosjon kommer utenom). Det er slik dagene mine er hele uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, MxxM skrev:

Takk for svar. 

Har funnet ut at det kan skyldes at jeg er i mye aktivitet. I går gikk jeg 14.000 skritt, 9 km og 15 etasjer (det er ikke mosjon, men aktivitet - mosjon kommer utenom). Det er slik dagene mine er hele uka. 

Det er ikke faktisk ikke sikkert det stemmer. Jeg har dager hvor jeg kanskje har 3000 skritt, og jeg har gode turdager med dyra hvor jeg kan bikke 20.000, men jeg er faktisk like sliten dagen etter. Men det er jo for meg, så det kan hende du er heldig og har bedre effekt av å være rolig en dag, men hos meg hjelper ihvertfall ikke det. Men det er jo litt sånn diagnose min er, jeg er mye trøtt og sliten uansett hvor uthvilt jeg er.

Anonymkode: aad29...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være fint å orke å stå sånn på. Legger du inn nok tid til hvile innimellom.Eller trener du til tross for sykdom som infeksjoner eller ting. Du er utrolig flink som klarer å få til så mye. Bare tanken på trening gjør meg dårlig. Men skal man være " vinner" må man stå på. Sikkert mange som setter pris på deg og du " effort" . Du gir gode " vibbrr" sikkert til så mange. 

Anonymkode: 888e1...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt å være trett om morgenen, særlig hvis man er B-menneske. Så lenge det går over litt utpå dagen er det ikke noe å bekymre seg for. Aktivitetsnivået ditt, ca. en mils gange i løpet av en dag, er sunt for deg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være verd å sjekke om du har søvnapné. Svært mange lider uvitende av dette. Redusert oksygenopptak kan gi voldsom tretthet uansett hvor mange timers søvn man har fått. For mange åpenbarer det seg en helt annen verden når dette blir tatt hånd om.

Lykke til 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må være fint å orke å stå sånn på. Legger du inn nok tid til hvile innimellom.Eller trener du til tross for sykdom som infeksjoner eller ting. Du er utrolig flink som klarer å få til så mye. Bare tanken på trening gjør meg dårlig. Men skal man være " vinner" må man stå på. Sikkert mange som setter pris på deg og du " effort" . Du gir gode " vibbrr" sikkert til så mange. 

Anonymkode: 888e1...e48

Det har ikke vært lett. Jeg har jobba hardt for det. Jeg er i tillegg overvektig og har en tung kropp å dra på, og det gjør kke aktivitet lettere for meg. Jeg er langt ifra en «vinner», men jeg fungerer i hverdagen, og det er jeg fornøyd med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, MxxM skrev:

Takk for svar. 

Har funnet ut at det kan skyldes at jeg er i mye aktivitet. I går gikk jeg 14.000 skritt, 9 km og 15 etasjer (det er ikke mosjon, men aktivitet - mosjon kommer utenom). Det er slik dagene mine er hele uka. 

Aktivitetsnivået ditt er helt ok, gir godt grunnlag for god helse. 

Anonymkode: a0756...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...