Gå til innhold

Veninne ble sur på meg fordi jeg ikke ville besøke henne når hun hadde omgangssyke


Mia8687

Anbefalte innlegg

En veninne ble sur på meg, grunnen var at hun hadde omgangssyke men ville at jeg skulle komme på besøk. Jeg sa at jeg kunne komme senere når hun var frisk, og jeg ønsker ikke å få det. Fikk høre at jeg var ego, og jeg burde tåle å få litt omgangssyke da, såpass trodde hun at jeg brydde meg om henne. Så sa hun at neste gang hun hadde det og ville ha meg på besøk så kom hun ikke til å si at hun har det. Hva gjør jeg med dette? Hvordan snakker jeg med henne? Hvem er det som er ego her? Jeg personlig hadde ikke orket besøk hvis jeg hadde omgangssyke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Jeg hadde ikke dratt på besøk til noen som hadde omgangssyke, eller influensa for den saks skyld. En forkjølelse hadde jeg nok ikke brydd meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes venninnen din er den som er ego her altså. Hadde aldri dratt på besøk til noen som hadde omgangssyke. 

Anonymkode: a806c...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgangssyke smitter som bare dét. Man er også svært smittsom når det står på. Eneste som forhindrer smitte er isolasjon.

Hun oppfører seg for øvrig meget fiendtlig. Det at hun òg projiserer sine egne egosentriske holdninger over på deg kan heller ikke anses som en god egenskap til venninne å besitte. Ville tatt dette som et varsku på at slike opptredener kan komme senere i vennskapet, og da i et verre format.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig venninnen din som er ego her, klart man ikke ønsker å få omgangssyke og da drar man ikke på besøk når man vet at man blir utsatt for smitte...

Ikke kan jeg fatte at hun orket tanken på besøk, heller jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mia8687 skrev:

En veninne ble sur på meg, grunnen var at hun hadde omgangssyke men ville at jeg skulle komme på besøk. Jeg sa at jeg kunne komme senere når hun var frisk, og jeg ønsker ikke å få det. Fikk høre at jeg var ego, og jeg burde tåle å få litt omgangssyke da, såpass trodde hun at jeg brydde meg om henne. Så sa hun at neste gang hun hadde det og ville ha meg på besøk så kom hun ikke til å si at hun har det. Hva gjør jeg med dette? Hvordan snakker jeg med henne? Hvem er det som er ego her? Jeg personlig hadde ikke orket besøk hvis jeg hadde omgangssyke. 

Hadde det vært min "venninne" skulle hun sannelig hatt utrolig mange gode sider for å rettferdiggjøre en slik oppførsel! All kontakt mellom meg og andre når en av oss har omgangssyke er en kjapp overlevering av en pose matvarer i døra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange utgir seg for å ha influensa når de bare har en forkjølelse, og like så er det med omgangssyke og matforgiftning. Dersom hun er matforgiftet vil det kunne føles som omgangssyke bare at matforgiftning varer mye kortere. Dette kan kanskje forklare hennes trivialisering av problemet. 

Dette overveier ikke oppførselen hennes allikevel. 

Anonymkode: feb35...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. For ei venninne du har. 

Har ei sånn venninne jeg også. Problemet her er at jeg har barn og mann og det har ikke hun. Hun spurte om jeg kunne hjelpe henne med noe denne uka. Jeg svarte at jeg kan dessverre ikke det. Er mye aktiviteter hver ettermiddag og kveld denne uka. Svaret jeg fikk var: Ok. Siden du er SÅ «opptatt» så spørr jeg noen andre. 

Beklager så mye svarte jeg. Fikk til svar 🤙

 

Anonymkode: 30020...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje man kan se det fra en annen side, og si at dere er heldige som har venninner.  For min del har jeg ingen mening om spørsmålet til ts.  Håper bare at vennskapet holder.  Alle kan være egoistiske av og til, og reaksjoner kan utløses av mye bakenforliggende.

Nyt dagene og se på det positive;).  Ingen har dødd av omgangssyke meg bekjent.

Anonymkode: bc04d...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min verden er det ikke normalt å utsette verken seg selv eller andre for omgangssyke-smitte.

Når man har noe smittsomt i huset, kan man be sine aller nærmeste om praktisk hjelp for å "overleve". Sosial kontakt venter man med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2018 den 20.49, AnonymBruker skrev:

Kanskje man kan se det fra en annen side, og si at dere er heldige som har venninner.  For min del har jeg ingen mening om spørsmålet til ts.  Håper bare at vennskapet holder.  Alle kan være egoistiske av og til, og reaksjoner kan utløses av mye bakenforliggende.

Nyt dagene og se på det positive;).  Ingen har dødd av omgangssyke meg bekjent.

Anonymkode: bc04d...909

Man trenger vel ikke å utsette hverandre for Omgangssyke uansett hvor gode venner man er. Betyr ikke at man ikke er glad i hverandre.

Anonymkode: 2f96b...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger vel ikke å utsette hverandre for Omgangssyke uansett hvor gode venner man er. Betyr ikke at man ikke er glad i hverandre.

Anonymkode: 2f96b...6f3

Det må være noe mer her.  Omgangssyke varer kort tid og da er man ikke sosial.  Hvorfor ville venninnen ha besøk?

Anonymkode: bc04d...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må være noe mer her.  Omgangssyke varer kort tid og da er man ikke sosial.  Hvorfor ville venninnen ha besøk?

Anonymkode: bc04d...909

Fordi hun kjedet seg og ville ha hjelp. Men jeg er så redd for sånt at jeg utsetter meg ikke for det om jeg ikke må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mia8687 skrev:

Fordi hun kjedet seg og ville ha hjelp. Men jeg er så redd for sånt at jeg utsetter meg ikke for det om jeg ikke må.

Det er da aldri morsomt å ha omgangssyke, men jeg vil helst være i fred.  Hvis hun var veldig syk og trengte hjelp kan jeg forstå det, men synes det er langt fra noe galt at du ikke ville bli smittet. 

Anonymkode: bc04d...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...