Gå til innhold

Erfaring med Brintellix?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som bruker Brintellix? hvordan er denne iforhold til eks Cipralex eller annet.

Hvor lenge har du brukt den.

Hvordan er denne mot Depresjon? Bivirkninger?

 

Anonymkode: 17d65...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte cipralex før, men gikk over til brintellix for ca 2 år siden. Den er like god på depresjon som cipralex, men jeg fikk mer angst. Fastlegen la til efexor som var mye bedre for angst enn cipralex (iallefall for meg). Synes at jeg er mindre flat på brintellix enn det jeg var på cipralex. Også libido ble bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg brukte cipralex før, men gikk over til brintellix for ca 2 år siden. Den er like god på depresjon som cipralex, men jeg fikk mer angst. Fastlegen la til efexor som var mye bedre for angst enn cipralex (iallefall for meg). Synes at jeg er mindre flat på brintellix enn det jeg var på cipralex. Også libido ble bedre

Hei takk for svar :)

Sluttet du med Cipralex pga bivirkninger?

Anonymkode: 17d65...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei takk for svar :)

Sluttet du med Cipralex pga bivirkninger?

Anonymkode: 17d65...d7a

Fikk råd av en klok psykiater om at brintellix kanskje ville være bedre for meg og det var den. Hadde gått mange år på cipralex før jeg byttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, emilie321 skrev:

Fikk råd av en klok psykiater om at brintellix kanskje ville være bedre for meg og det var den. Hadde gått mange år på cipralex før jeg byttet

oki :) var overgangen den gangen hard eller?

Eller gikk det uten store problemer, hvilke dose brukte du på Cipralex da og hva startet du med

Tar du på Morgen eller kveld? Når jeg brukte Cipralex brukte jeg og ta på kvelden for og redusere plagene litt.

Anonymkode: 17d65...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det siden 2015, og er godt fornøyd. Byttet fra Efexor pga. seksuelle bivirkninger. Brintellix funker like bra for meg, og jeg har null bivirkninger. Ikke noe problem å bytte, mener jeg svitsjet uten noe ned/opptrapping. Den har for meg også noe effekt på angst, men der er SSNRI som Efexor klart bedre. Men på Brintellix har det vært lettere å jobbe med angsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

oki :) var overgangen den gangen hard eller?

Eller gikk det uten store problemer, hvilke dose brukte du på Cipralex da og hva startet du med

Tar du på Morgen eller kveld? Når jeg brukte Cipralex brukte jeg og ta på kvelden for og redusere plagene litt.

Anonymkode: 17d65...d7a

Neida, merket ikke noe utenom at jeg fikk økt angst, men det dempet seg med efexor.  Gikk på 20 mg cipralex og mener at jeg gikk rett over til 20 mg brintellix. Men dette vet fastlegen din.

Jeg tok cipralex på morgenen fordi den kan visstnok ødelegge søvnen litt. Da jeg byttet så fortsatte jeg å ta brintellix på morgenen

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar den og på morgenen. Jeg vet ikke om den kan ha en oppkvikkende effekt, men SSRI har jeg alltid tatt på morgenen fordi dette visstnok er et fenomen med disse. Dessuten bruker jeg en haug andre medisiner både ift. psyken og den fysiske helsa. Mange av dem tar jeg på kveld, så jeg synes det er greit å fordele litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Brintellix 10 mg de siste tre årene og har hatt god effekt. Lite bivirkninger, kun litt "uvanlige drømmer" under oppstart. Gått på Cipralex tidligere uten effekt og Efexor, men måtte slutte pga. bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...