Gå til innhold

Angst.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Det er rart med den angsten, den setter seg i kroppen også. Så tror man at man skal dø hvert sekund, tenker "Nå dør jeg",og da øker angsten enda mer. Kropp og psyke hører vel sammen,er det flere her inne det setter seg i kroppen på? Hals, rygg, mage og nakke osv? Hele livet har jeg trodd jeg skal dø hvert øyeblikk når den angsten kommer, men har jo ikke dødd enda. Og det er flere i familien som har det sånn, ligger angst i gener? Nå tenker jeg mye at dette har jeg opplevd før og jeg har ikke dødd enda, føler det hjelper litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Og det er flere i familien som har det sånn, ligger angst i gener? 

Det er en ganske stor arvegrad i enkelte psykiske lidelser, f.eks. bipolaritet. Jeg vet ikke noen detaljer om akkurat angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

Det er en ganske stor arvegrad i enkelte psykiske lidelser, f.eks. bipolaritet. Jeg vet ikke noen detaljer om akkurat angst.

Ok. Det er jo litt andre ting enn angst i tillegg også. En psykiater ville gi min ene sønn risperdal denne uken,det syns jeg var rart. Min sønn ville ikke ha det,men når jeg tenker meg om kunne det kanskje ha hjulpet han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Det er jo litt andre ting enn angst i tillegg også. En psykiater ville gi min ene sønn risperdal denne uken,det syns jeg var rart. Min sønn ville ikke ha det,men når jeg tenker meg om kunne det kanskje ha hjulpet han. 

Er motstand mot medisiner arvelig, eller er det grunnet påvirkning?

Anonymkode: eb69b...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er motstand mot medisiner arvelig, eller er det grunnet påvirkning?

Anonymkode: eb69b...3ac

Han føler bare ikke at han trenger antipsykotika,psykologer mener han har paranoid psykose. Noe jeg mener er en overdrivelse, han har BDD. Den diagnosen fantes ikke i Norge sa psykologen, men den gjør da det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han føler bare ikke at han trenger antipsykotika,psykologer mener han har paranoid psykose. Noe jeg mener er en overdrivelse, han har BDD. Den diagnosen fantes ikke i Norge sa psykologen, men den gjør da det?

Kanskje dere bør begynne å høre på leger/psykologer og ikke synse om dette selv?

Anonymkode: eb69b...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han føler bare ikke at han trenger antipsykotika,psykologer mener han har paranoid psykose. Noe jeg mener er en overdrivelse, han har BDD. Den diagnosen fantes ikke i Norge sa psykologen, men den gjør da det?

Hvem har "bestemt" at han har BDD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje dere bør begynne å høre på leger/psykologer og ikke synse om dette selv?

Anonymkode: eb69b...3ac

Det må være lov å ha meninger om egen psyke og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Hvem har "bestemt" at han har BDD?

Han selv, han er med på en BDD gruppe og kjenner seg igjen,psykologen og mente han hadde det men diagnosen fantes ikke i Norge? Så da var det heller vrangforestillinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Han selv, han er med på en BDD gruppe og kjenner seg igjen,psykologen og mente han hadde det men diagnosen fantes ikke i Norge? Så da var det heller vrangforestillinger. 

Kanskje diagnosen har et annet navn her i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Kanskje diagnosen har et annet navn her i landet?

Ja den har nok det,men syns det blir litt overdrevet å kalle det paranoid psykose. Men jeg vet jo ikke om alt de snakker om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja den har nok det,men syns det blir litt overdrevet å kalle det paranoid psykose. Men jeg vet jo ikke om alt de snakker om. 

Overlat til psykologene å stille diagnosen hans du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja får vel gjøre det. 

Og ikke påvirk sønnen din med å si at du ikke tror på psykologene og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lillemus skrev:

Og ikke påvirk sønnen din med å si at du ikke tror på psykologene og slikt.

Gjør jo ikke det, men psykologer og psykiatere overdriver alltid litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bergogdal skrev:

Underdriver mente jeg😀

Ok da forstod jeg. Er mest vant til at de overdriver, sykepleiere underdriver ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...