Gå til innhold

Lite verdt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I hele dag har jeg fått kjenne på hvor lite verdt jeg er og hvor lite jeg betyr for andre. Det var vondt å innse det.  

Flere som kjenner seg igjen? Hvordan håndterer dere slike følelser? 

Anonymkode: 7bb59...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror aldri jeg noen gang i livet har gått inn på en kalkyle over min egen verdi.

Alle kan føle det sånn iblant. Men de fleste skjønner at det bare er en følelse som ikke trenger å være sann. Ingen er i realiteten lite verdt, ikke du heller. Skal du mene det bør du i alle fall ha en objektiv kalkyle som understøtter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I hele dag har jeg fått kjenne på hvor lite verdt jeg er og hvor lite jeg betyr for andre. Det var vondt å innse det.  

Flere som kjenner seg igjen? Hvordan håndterer dere slike følelser? 

Anonymkode: 7bb59...0ef

Kjenner på det ofte. Jeg håndterer det ved at få/ingen får ha verdi for meg. Vil ikke anbefale det i det hele tatt, kritikk gjør fortsatt vondt, og det er ganske ensomt og isolerende. Lurer på om det finnes andre strategier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror aldri jeg noen gang i livet har gått inn på en kalkyle over min egen verdi.

Alle kan føle det sånn iblant. Men de fleste skjønner at det bare er en følelse som ikke trenger å være sann. Ingen er i realiteten lite verdt, ikke du heller. Skal du mene det bør du i alle fall ha en objektiv kalkyle som understøtter dette.

Du er heldig som slipper å ha det sånn.

Anonymkode: 7bb59...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mëmëso skrev:

Kjenner på det ofte. Jeg håndterer det ved at få/ingen får ha verdi for meg. Vil ikke anbefale det i det hele tatt, kritikk gjør fortsatt vondt, og det er ganske ensomt og isolerende. Lurer på om det finnes andre strategier. 

Prøver det samme. Prøver å skru av følelsene og blokkere andre om du skjønner. 

Anonymkode: 7bb59...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skulle andre sagt og gjort for at du skulle følt deg mer verdt? 

Anonymkode: f1344...f6b

Jeg vet ikke.

Anonymkode: 7bb59...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er heldig som slipper å ha det sånn.

Anonymkode: 7bb59...0ef

Ha det sånn?

Dette er en følelse, ikke en realitet. Hvem sier at du må vektlegge følelsene dine så sterkt? Jeg mener at vi i 2018 har blitt alt for følelsesorienterte og altfor lite opptatt av fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ha det sånn?

Dette er en følelse, ikke en realitet. Hvem sier at du må vektlegge følelsene dine så sterkt? Jeg mener at vi i 2018 har blitt alt for følelsesorienterte og altfor lite opptatt av fakta. 

 

4 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ha det sånn?

Dette er en følelse, ikke en realitet. Hvem sier at du må vektlegge følelsene dine så sterkt? Jeg mener at vi i 2018 har blitt alt for følelsesorienterte og altfor lite opptatt av fakta. 

Ok. 

Takk for svar. 

Anonymkode: 7bb59...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ha det sånn?

Dette er en følelse, ikke en realitet. Hvem sier at du må vektlegge følelsene dine så sterkt? Jeg mener at vi i 2018 har blitt alt for følelsesorienterte og altfor lite opptatt av fakta. 

Jeg kan velge å skru av følelsene. Det har jeg vært god på. Kanskje jeg skal begynne med det igjen. 

Anonymkode: 7bb59...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skulle andre sagt og gjort for at du skulle følt deg mer verdt? 

Anonymkode: f1344...f6b

Jeg vet ikke, jeg tror ikke noen kan gjøre eller si noe. 

Men takk til dere alle for innspillene jeg har fått. 

Anonymkode: 7bb59...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan velge å skru av følelsene. Det har jeg vært god på. Kanskje jeg skal begynne med det igjen. 

Anonymkode: 7bb59...0ef

Det var da veldig svart-hvitt.

Du kan i alle fall realitetsteste følelsene dine med fornuften din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Det var da veldig svart-hvitt.

Du kan i alle fall realitetsteste følelsene dine med fornuften din.

Har ikke skrevet at jeg kan skru av alle følelsene? 

Anonymkode: 7bb59...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW: takk for dine svar. Jeg vet at jeg gikk i forsvar da jeg svarte deg. Beklager det. Du traff noen ømme punkt hos meg. 

Jeg skal tenke godt gjennom og reflektere over det du har skrevet. 

Anonymkode: 7bb59...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan for øvrig fortelle at sønnen min er alvorlig deprimer, så dårlig at han har blitt tilbudt innleggelse to ganger og stenger seg inne. Det kan skyldes hans oppvekst. Han vokste opp med en voldelig far, og jeg tok han med meg og dro sent. Jeg har hatt mye skyldfølelser for det. Men jeg tenker nå at det ikke ganger verken han eller meg at ieg har skyldfølelser. Jeg får ikke endret fortiden. Jeg kan derimot bruke den energien på å fokusere på å være der for han når han trenger meg. 

Anonymkode: 7bb59...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan for øvrig fortelle at sønnen min er alvorlig deprimer, så dårlig at han har blitt tilbudt innleggelse to ganger og stenger seg inne. Det kan skyldes hans oppvekst. Han vokste opp med en voldelig far, og jeg tok han med meg og dro sent. Jeg har hatt mye skyldfølelser for det. Men jeg tenker nå at det ikke ganger verken han eller meg at ieg har skyldfølelser. Jeg får ikke endret fortiden. Jeg kan derimot bruke den energien på å fokusere på å være der for han når han trenger meg. 

Anonymkode: 7bb59...0ef

Bor ikke du fortsatt med dine nå voksne barns far? Dersom dine barn er alvorlig deprimerte, så er nok det viktigste at de får god hjelp fra helsevesen. 

Anonymkode: 6b0a4...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...