Gå til innhold

Topimax som stemningsstabiliserende

Eva Sofie

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt på Topimax primært mot epilepsi, men også i håp om at den ville ha effekt mot mine psykiske utfordringer som mareritt, flashbacks og som stemningsstabiliserende medisin. Jeg har lite bivirkninger av Topimax. Jeg får økt energi, søvnproblemer, redusert appetitt, blitt totalt forstoppet. Jeg er vel egentlig heldig sammenlignet med mange andre... Jeg går på en lav dose (25 mg + 50 mg) fordi nevrologen er litt usikker på om jeg har epilepsi eller PNES da EEG ikke gir tydelige utslag.

Jeg har ikke hatt anfall på fire uker verken GTK eller fokalt.

Fra å ha mareritt 5-6 ganger i uken har jeg nå mindre enn ett mareritt i uken! Flashbackene har jeg ikke merket så mye positiv bedring på enda, men når det kommer til den stemningsstabiliserende effekten, merker jeg at Topimax har gjort at det skal mer til før jeg blir irritert og når jeg blir irritert, blir jeg mindre irritert enn før. Jeg blir lett irritert trolig som en del av min traumelidelse, men jeg jobber med saken og skammer meg veldig over dette.

Jeg lurer på om en høyere dose Topimax enn 75 mg pr. døgn vil gi ytterligere positiv effekt på psykiske symptomer?

Håper noen kan svare!

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...